دفتر امام جمعه شهرستان خرمدره

دفتر امام جمعه شهرستان خرمدره

اخبار و تحلیل‌های مربوط به حجت الاسلام زاهدی پور امام جمعه شهرستان خرمدره
دفتر امام جمعه شهرستان خرمدره

دفتر امام جمعه شهرستان خرمدره

اخبار و تحلیل‌های مربوط به حجت الاسلام زاهدی پور امام جمعه شهرستان خرمدره

 قرارگاه فرهنگی شهرستان خرمدره, [18.01.21 17:27]

امام جمعه شهرستان خرمدره گفت: ارتباط کنترل‌شده بین مَحرم و نامحرم در الگوی خانواده‌داری و سیره حضرت زهرا(س) ضامن بقا، دوام و حیات جامعه است.

حجت‌الاسلام حسینعلی زاهدی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: وقتی از حضرت زهرا(س) سوال می‌شود که بهترین الگوی رفتاری برای زن چیست؟ ایشان می‌فرمایند: بهترین الگوی رفتاری این است که مردان و و زنان نامحرم به صورت غیرضروری با یکدیگر ارتباط نداشته باشند.

وی با بیان اینکه حضرت زهرا(س) به خاطر دفاع از ولایت با نهایت درجه پوشش، سخنرانی می‌کند، خاطرنشان کرد: این سخنرانی به جهت ضرورت موضوع بوده و در آنجایی که ضرورت نباشد، زن در نگاه حضرت زهرا(س) مسئول خانواده است.

حجت‌الاسلام زاهدی‌پور با اشاره به تقسیم کار پیامبر اکرم(ص) در زندگی حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) افزود: پیامبر(ص) فرمودند: کارهای بیرون از خانه را علی(ع) و کارهای داخل خانه را زهرا(س انجام دهد.

امام جمعه شهرستان خرمدره با بیان اینکه البته حضرت علی(ع) در کارهای منزل نیز به حضرت زهرا(س) کمک می‌کرد، گفت: وقتی تقسیم کار انجام شد، حضرت زهرا(س) فرمودند خدا را شکر که پدرم، سنگینی ارتباط با نامحرم را از من گرفت و مسئولیت کارهای خانه را به من سپرد.

وی با بیان اینکه این امر نشان می‌دهد که در خانواده در بیان الگو و سیره حضرت زهرا(س) جایگاه بنیادین دارد، اظهار داشت: همچنان که جامعه‌شناسان امروز نیز به این رسیده‌اند که خانواده، مهمترین جزء، نهاد و عنصر اجتماعی است که جامعه اطراف و پیرامون آن شکل می‌گیرد.

حجت‌الاسلام زاهدی‌پور با اشاره به عزاداری‌ها، گریه‌ها، سوگواری‌ها و بی‌تابی‌های متعدد حضرت علی(ع) بعد از شهادت حضرت زهرا(س) تصریح کرد: این بی‌تابی‌ها به این دلیل بود که حضرت زهرا(س) خانواده را به کانون گرمی تبدیل کرده بود که مرد بزرگی مانند علی(ع) در فراغ و شهادت ایشان بی‌تابی می‌کرد.

 

*‌ مسائل خانوادگی از مهمترین ابعاد شخصیتی حضرت زهرا(س) است

امام جمعه شهرستان خرمدره با بیان اینکه یکی از ابعاد مهم شخصیتی حضرت زهرا(س) به مسائل خانوادگی برمی‌گردد، گفت: اگر چه مسائل سیاسی و اجتماعی نیز از ابعاد شخصیتی ایشان است اما آن چیزی که خانواده نیز به لحاظ سیاسی و اجتماعی، مرهون و وامدارش است، بحث حکومت در جامعه است.

وی اظهار داشت: یعنی اگر در جامعه‌ای حاکمیت دینی و الهی نداشته باشیم این جامعه، قادر به حضور پررنگ در ابعاد تربیتی و اجتماعی نخواهد بود لذا حضرت زهرا(س) از نوع حاکمیت جامعه، دفاع می‌کند و جامعه‌ای که اعتقادات اسلامی دارد این حاکمیت، اسلامی و ولایی است.

حجت‌الاسلام زاهدی‌پور با اشاره به بصیرت حضرت زهرا(س) تصریح کرد: بصیرت ایشان به اندازه‌ای است که به تعبیر بعضی از علما، جامعه در آن زمان به‌گونه‌ای خالی از بابصیرت‌ها شده بود که حضرت زهرا(س) به عنوان یک زن در جامعه، مدافع ولایت می‌شود یعنی زن در برهه‌ای از تاریخ، جایگاهی پیدا می‌کند که تنها مدافع علی(ع) و ولایت می‌شود.

امام جمعه شهرستان خرمدره با بیان اینکه این‌ها نشان می‌دهد که حضرت زهرا(س) در خانواده نیز همین روش تربیتی را اجرا می‌کنند، خاطرنشان کرد: جامعه‌ای که می‌خواهد دینی شود اگر اگر حکومتش، حکومت دینی نباشد، خانواده‌اش هم دینی نخواهد بود لذا حضرت زهرا(س) تا آخرین حدی که می‌تواند از ولایت، دفاع کرده و جانش را هم در این مسیر، فدا می‌کند و بالاترین درجه ولایتمداری را از خود نشان می‌دهد.

 

*‌ زهرا(س) الگوی تمام‌عیار بشریت است

امام جمعه شهرستان خرمدره با بیان اینکه حضرت زهرا(س) در ابعاد مختلف، الگوی مردان و زنان است، گفت: در این زمینه، حدیث‌های مختلفی وجود دارد.

وی اظهار داشت: امام حسن عسکری(ع) می‌فرمایند که ما حجت خدا بر مردم و فاطمه(س) حجت خدا بر ما است یعنی حضرت زهرا(س) حجت خدا بر حجت خدا است.

حجت‌الاسلام زاهدی‌پور با بیان اینکه امام زمان(عج) می‌فرمایند مادرم فاطمه زهرا(س) و دختر رسول خدا(ص) برای من، الگو است، خاطرنشان کرد: یعنی امام معصوم، یک زن معصومه را الگوی خود می‌داند و این نشان از جایگاه والای حضرت زهرا(س) است.

وی تصریح کرد: در نتیجه حضرت زهرا(س) الگوی تمام‌عیار جهانی و فرازمانی برای تمام بشریت از ابتدا تا انتها است.

 

*‌ چرا زهرا(س) امام یا پیامبر نشدند؟

امام جمعه شهرستان خرمدره با بیان اینکه حضرت زهرا(س) به‌رغم تمام این جایگاه‌ها که الگوی امام معصوم هستند، امام یا پیامبر نیستند، گفت: دلیل این امر، جایگاه مهم خانواده است.

وی با اشاره به فرمایش حضرت امام خمینی(ره) که فرمودند اگر حضرت زهرا(س) زن نبود، یکی از پیامبران اولوالعزم بود، خاطرنشان کرد: حضرت زهرا(س) جایگاه امام یا پیامبر شدن را دارد اما جایگاه خانواده نیز باید حفظ شود تا بتواند فرزندانی مانند امام حسن و حسین(ع) و حضرت زینب و کلثوم(س) را تربیت کرده و به جامعه تحویل دهد.

حجت‌الاسلام زاهدی‌پور اظهار داشت: اگر امام حسین(


قرارگاه فرهنگی شهرستان خرمدره, [18.01.21 18:22]

ع) یا حضرت زینب(س) در روز عاشورا از دین ولایت، دفاع می‌کنند به این دلیل است که در دامن زن و مادری به نام حضرت زهرا(س) پرورش یافته‌اند.

http://www.mojerasa.ir/khabar/19101/

ادامه مطلب ...

 زاهدی‌پور، امام جمعه شهرستان خرمدره در مراسم عزاداری حضرت فاطمه زهرا (س)‌ در مسجد رسول الله (ص) خرمدره: 

مهمترین شرط تعالی فرهنگی جامعه بشری، تعالی فرهنگی زنان آن جامعه و مهمترین شرط تعالی فرهنگی زنان جامعه، الگوگیری اعتقادی و عملی از سیره حضرت زهرا (س)‌ است.

مهمترین سیره عملی حضرت زهرا (س)، دفاع از حاکمیت دینی، امامت و ولایت در قالب حفظ و تقویت کانون خانواده به عنوان مهمترین نهاد اجتماعی است، 

مهاجمان فرهنگی و فمینیست‌های غربگرا به دنبال تغییر اولویت نقش زن از خانواده به دیگر نهادهای اجتماعی است.

ادامه مطلب ...

 آمریکا و اروپا دنبال استفاده ابزاری از #برجام هستند.

امام جمعه خرم‌دره گفت: آمریکا و برخی کشورهای اروپایی به دنبال استفاده ابزاری و تاکتیکی از برجام هستند، بنابراین تعهد یک جانبه به برجام خلاف عقلانیت و منطق حکومت‌داری است. 

حجت الاسلام والمسلمین حسینعلی زاهدی پور در خطبه‌های نماز جمعه 26 دی ماه 99 ضمن دعوت مردم به تقوا الهی و تسلیت ایام فاطمیه(سلام الله علیها)، با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه ما عجله‌ای برای بازگشت به برجام نداریم، اظهار داشت: از آن جا که تحریم‌ها با وجود بالاترین سطح خود در حال بی‌اثر شدن است، بنابراین بایدن ممکن است در اولین گام به برجام بازگردد، این در حالی است که ما عجله‌ای برای بازگشت به برجام نداریم. 

وی افزود: برجام اصولاً برای رفع تحریم بوده و اگر تحریم‌ها رفع نشود، برجام فقط ابزاری برای دشمنی هر چه بیشتر دشمن خواهد بود.

خطیب نماز جمعه خرم‌دره ادامه داد: آمریکا و برخی کشورهای اروپایی به دنبال استفاده ابزاری و تاکتیکی از برجام هستند، بنابراین تعهد یک جانبه به برجام خلاف عقلانیت و منطق حکومت‌داری است 

زاهدی پور افزود: از طرفی، همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند؛ خنثی‌سازی تحریم بر رفع تحریم اولویت دارد. 

ایشان در ادامه با تاکید بر اینکه آمریکا دشمن ما است و دشمنی آمریکا با ایران ریشه‌ای است و به این خاطر امید به رفع تحریم‌ها خیلی قابل اطمینان نیست افزود: به تعبیر وزیر اسبق خارجه (خرازی) در زمانی هم که دموکرات‌ها حاکم بودند، نه تحریم‌ها را کامل برداشتند و نه حتی اروپایی‌ها، فعالیت‌ اقتصادی در ایران انجام دادند، بنابراین ابتکار عمل برای رفع تحریم، در اختیار دشمن است این در حالی است که خنثی‌سازی در اختیار ماست. 

امام جمعه خرم‌دره خاطر نشان کرد: خنثی‌سازی به دلیل اینکه می‌تواند با تولید و اقتصاد مقاومتی و به ویژه غیر نفتی کردن اقتصاد، تحریم‌ها را بی‌اثر کرده و به تعبیر دیگر هم در حال حاضر و هم در آینده دشمن را خلع سلاح می‌کند. 

حجت الاسلام زاهدی پور با اشاره به احتمال جنگ آمریکا گفت: ضمن آن که ما آماده مقابله هر گونه تجاوزی  هستیم، در عین حال باید توجه کنیم که آمریکا به دلایل مختلف نه تصمیم به جنگ دارد و نه قدرت جنگ افزود؛ آمریکا در جنگ عراق موسوم به خلیج فارس، نه تنها چیزی به دست نیاورد، بلکه عامل خود یعنی صدام را از دست داد و همین امر عاملی برای نفوذ ایران در عراق بود، تاکید کرد؛ امروز نیز در صورت جنگ‌، بحران موجودیت اسرائیل جدی‌تر از گذشته خواهد شد.

رئیس قرارگاه فرهنگی شهرستان در ادامه به برخی تبعات جنگ اشاره کرد و گفت؛ سرمایه‌گذاری آمریکاییان و دیگر کشورهای هم پیمان آن ها در خاورمیانه با خطر جدی مواجه شده و بلکه ورشکست خواهد شد و همچنین کشورهای عربی شبه مستعمره آمریکا ضمن آن که قدرت کمک به آمریکا را ندارند، به شدت آسیب دیده و دیگر توان تضمین رونق اقتصاد آمریکا را نخواهند داشت ایشان در ادامه افزود؛ تأمین انرژی جهان به دلیل نبود امنیت و حاکمیت بلامنازع ایران در خلیج فارس و تنگه هرمز با خطر جدی مواجه خواهد شد و روسیه و چین انتقام‌های مشخصی از آمریکا خواهند داشت. 

وی خاطر نشان کرد؛ با شعله‌ ور شدن جنگ و تضعیف موقعیت کشورهای عربی آتش زیر خاکستر بهار عربی که از تونس و مصر شروع شده، مجدداً شعله‌ ور شده و حکومت‌های دیکتاتور به شدت متزلزل عربی نگران این وضعیت هستند. 

خطیب نماز جمعه خرمدره در ادامه با اشاره به موضوع ممنوعیت ورود واکسن آمریکایی تاکید کرد؛ این یک اقدام منطقی و عقلانی است چرا که: اولاً این واکسن حتی مورد اعتماد کادر پزشکی آمریکا هم نبوده و ۶۰ درصد کادر درمان از تزریق آن خودداری کرده‌اند.

 ثانیاً ناشناخته‌ بودن تکنولوژی این واکسن و نبود داده‌های تجربی کافی در ارتباط با کفایت آزمایشات صورت گرفته در مورد این واکسن، پذیرش ریسک این واکسن را غیر منطقی می سازد.

وی ادامه داد؛ واکسن تولید شده داخلی و دیگر کشورها از تکنولوژی شناخته شده قبلی بهره می‌برد در حالی که آمریکا در عرصه‌های مختلف حتی در ارتباط با تأمین داروهای مربوط به مبارزه با کنترل کرونا از تحریم ایران دست برنداشته و سخاوتمندی در فروش واکسن بسیار مشکوک به نظر می‌آید، به ویژه اینکه اخیراً تخلفات متعدد دارویی از شرکت فایزر، تولید کننده واکسن مذکور به دست آمده است. 

وی ادامه داد: قیمت بالای واکسن آمریکایی در کنار روش‌های پرهزینه حمل و نقل و نگهداری آن در کنار قیمت مناسب و حمل و نقل مقرون به صرفه واکسن‌های دیگر، واردات این واکسن را غیر منطقی کرده است و مهم تر از همه اینکه کشور ما مراحل تولید واکسن را طی می‌کند که نیازهای غیر اضطراری ما را تأمین خواهد کرد.

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان با اشاره به مسئله هسته ای تصریح کرد؛ اگر چه ما از سال 87 به غنی سازی بیست درصد رسیده بودیم، در عین حال شروع مجدد پروسه غنی‌سازی بیست درصد، پیامدهای مثبت فراوان اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، پزشکی و نظامی را به دنبال دارد.

  ایشان در پایان توقیف کشتی کره جنوبی را اقدام بسیار مناسبی دانستند و ضمن تقدیر و تشکر از عاملان آن، این عمل را نشان از اقتدار و نفوذ ایران در خلیج فارس شمردند و افزودند؛ همه باید بدانند که دشمنی‌های متعدد نسبت به ایران نشان از جایگاه و اقتدار بی‌نظیر ایران اسلامی است.

ادامه مطلب ...

 « السلام علیک یا فاطمه الزهراء »

مراسم ایام فاطمیه با سخنرانی حضرت حجت الاسلام والمسلمین #زاهدی_پور امام جمعه محترم شهرستان خرمدره جمعه 26 دی ماه 1399 ساعت 20 

ادامه مطلب ...

امام جمعه شهرستان خرمدره: #توجه جدی به #توسعه_شاخص_های_شهرسازی و تآمین اعتبارات آن #مطالبه جدی مردم از مسئولان است.

 امام جمعه شهرستان خرمدره: توجه جدی به توسعه شاخص های شهرسازی و تآمین اعتبارات آن مطالبه جدی مردم از مسئولان است.

بازدید امام جمعه شهرستان خرمدره از شهرداری خرمدره 

حجت الاسلام زاهدی پور، امام جمعه شهرستان خرمدره امروز بیست و چهارم دی ماه ضمن دیدار با شهردار خرمدره از مجموعه شهرداری بازدید کردند.

حجت الاسلام زاهدی پور با تسلیت ایام سوگواری حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) و ضمن تشکر و قدر دانی از شهردار خرمدره و کارکنان آن، مجموعه شهرداری را یکی از مجموعه های مهم دانستند که دارای کستره فعالیت بیشتری نسبت به دستگاه های دیگر است؛ ایشان در ادامه از زحمات مجموعه خدوم شورای شهر و شهرداری تشکر و قدردانی کردند. 

امام جمعه خرمدره در ادامه ضمن تسلیت سالگرد سید الشهدای مقاومت و شهید فخری زاده و ارتحال آیت الله یزدی و علامه مصباح یزدی آنان را سرمایه های معنوی و فکری و نظری دانستند که با حرکت جهادی در عرصه های مختلف، فرهنگ مقاومت و فعالیت جهادی را احیا کردند. 

امام جمعه شهرستان خرمدره در ادامه با اشاره به اهمیت دقت در شهرسازی، مبلمان و چیدمان شهر را شناسنامه شهرمعرفی کرده و تأکید کردند؛ شهرداری نقش مهمی در مبلمان شهری داشته و بنابر این در معرض قضاوت جدی ساکنان و مهمانان شهر قرار دارد که شهر خرمدره هم از این قاعده مستثنی نیست. 

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان خرمدره با اشاره به جایگاه خرمدره گفت: خرمدره شهری خاص و در موقعیت ترانزیتی هست که مسافران و گردشگران فراوانی در آن حضور پیدا کرده و یا حداقل عبور می کننند و همین امر اهمیت توجه به مؤلفه ها و شاخص­های شهرسازی و به ویژه توجه جدی به شاخص های فرهنگ دینی متناسب با سیاست های نظام اسلامی را دو چندان می کند. 

ایشان افزودند؛ شهرستان خرمدره متناسب با ظرفیت های فراوان خود رشد نکرده و بنا بر این مسئولان استانی و شهرستانی باید اهتمام جدی به تصویب و تخصیص بودجه متناسب با عدالت توزیعی داشته باشند. در این صورت این شهرستان نیز از رشد و پیشرفت لازم برخوردار خواهد شد. توجه جدی به توسعه شاخص های شهرسازی و تآمین اعتبارات آن مطالبه جدی مردم از مسئولان است. 

حجت الاسلام و المسلمین زاهدی پور در پایان ضمن تشکر مجدد از خدمات شهرداری و شورای شهر، بر اهمیت کار جهادی و جلب هر چه بیشتر رضایت مردم تأکید کردند.

ادامه مطلب ...