دفتر امام جمعه شهرستان خرمدره

دفتر امام جمعه شهرستان خرمدره

اخبار و تحلیل‌های مربوط به حجت الاسلام زاهدی پور امام جمعه شهرستان خرمدره
دفتر امام جمعه شهرستان خرمدره

دفتر امام جمعه شهرستان خرمدره

اخبار و تحلیل‌های مربوط به حجت الاسلام زاهدی پور امام جمعه شهرستان خرمدره

جشن مبعث در شهرستان ماهنشان برگزارشد.

مراسم جشن مبعث در مسجد ولیعصر (عج) ماهنشان با حضور حجت الاسلام و المسلمین زاهدی پور امام جمعه شهرستان برگزار شد.

برگزاری ایستگاه صلواتی در مقابل مسجد ولیعصر (عج) ماهنشان

دیدار کارکنان آموزش و پرورش شهرستان با امام جمعه 13اردیبهشت 94

کارکنان اداره آموزش و پرورش شهرستان ماهنشان به مناسبت روز معلم با حجت الاسلام و المسلمین زاهدی پور امام جمعه شهرستان دیدار کردند

 

 

محور حرکت شهید مطهری، رفع نیاز های جامعه بود

حجت الاسلام و المسلمین زاهدی پور امام جمعه شهرستان  ضمن تبریک هفته معلم و تسلیت شهادت امام موسی کاظم (ع) و استاد مرتضی مطهری، اظهارکرد: شهید مطهری ویژگی های برجسته متعددی داشت که اولا مصداق آیه شریفه انما یخشی الله من عباده العلماء …، کسانی که از خداوند ترس مثبت دارند علم دارند و به طور کلی مفهومی که از این استنباط می شود علم، علمی است که خشیت را به دنبال داشته باشد که بنابه نقل یکی از ویژگی های شهید مطهری گریه های شبانه وی از ترس خداوند و یاد نعمت ها بود.
وی با بیان اینکه عدم تکیه بر خداوند در استاد مطهری نبود، افزود: این عدم تکیه شهید مطهری بیشتر در عرصه های نظری پردازی و نقد نظریات غربی است، شهید مطهری برخلاف کسانی که در برابر دین می ایستادند به دلیل عدم درک آن و یا به دلیل ارتباط با ادیان باطل فکر می کردند که باید دین کنار زده شود از نظریات غیر دینی ما بهره ببریم  که خیلی ها از این ها هم البته نظریات ضد دینی و کار غربی بودند.
امام جمعه شهرستان ماهنشان گفت: کار مهم شهید مطهری این بود که اولا  نظریات غربی را که به درد جامعه نمی خورد و عامل جنایت، فحشا و خونریزی ها بود نقد  و متناسب با جامعه حرکت می کرد. اگر هر روز در جامعه یک آسیب علمی و فرهنگی داشت شهید مطهری هم متناسب با  همان آسیب علمی و فرهنگی حرکت می کرد و نظریات مادی گرایان را نقد می کرد از طرفی دیگر شهید مطهری راهکار ارائه می داد که این نقطه بروز و ظهور وی بود.
حجت الاسلام زاهدی پور اظهارکرد: شهید مطهری برخلاف ناقدان که می توانند نقد کنند اما ارائه راهکار ندارند کار ایجابی کرد و به کار سلبی اکتفا نکرد و یک مجموعه جهان بینی ارائه داد و همچنین در عرصه های مختلف فعالیت کرد،در مرحله اول از ساده ها از جمله داستان و راستان شروع کرد که موجب شناخت اجمالی از اسلام و جامعه اسلامی  بود بعد جهان بینی را تألیف کرد که خودش به تنهایی دنیایی از اسلام حرف دارد.
وی افزود: قرآن در زمان شهید مطهری مهجور بود که کار دیگر وی نگاه نو اما نه سکولار بلکه نگاه نو دینی و غیر سکولار، غیر حس گرایانه، پوزیتیویستی و غیر پوزیتیویستی به قرآن بود، شهید مطهری یک مجموعه آثاری با نگاههای مختلف، نگاه نیازمندانه و  نگاه نیاز محورانه به قرآن تألیف می کند و در آن بیان می کند که نگاه جامعه اسلامی به قرآن و قرآن به جامعه چگونه باید باشد، این ها در حقیقت رفع نیازهای جامعه است .
امام جمعه شهرستان ماهنشان گفت: همه اینهای شهید مطهری در زمان قبل و بعد از انقلاب با یک نگاه اصلاحی بود چرا که شهید مطهری یک مصلح به تمام معنا بود، یک مصلحی بود که اولا اصلاحات را تعریف کرد که نباید اصلاحات شیطانی و متناسب با نظریات غربی باشد که همه این موارد به تنهایی  بحث مفصلی دارد، مسئله بعدی این است که خود استاد در ارتباط با اسلام و جامعه اسلامی یک نظریه پردازی کرد،  ولایت فقیه و  انقلاب اسلامی را برای جامعه تبیین کرد،  بنابریان می توانیم بگوییم که بسیاری از افکاری که در قانون اساسی گنجانده شده و مخصوصا در ارتباط با ولایت فقیه مسئله است تئوری ها و نظریه های که شهید مطهری هنگام تدوین قانون اساسی ارائه کرده است می باشد.
حجت الاسلام زاهدی پور اظهارکرد: کار برجسته شهید مطهری این بود که  اولا متناسب با نیاز ها حرکت می کرد و برای نظریه سازی و پیدا کردن مخاطب تلاش کرد، سعی بر این داشت که  قبل از اینکه کتاب ها به دست مردم برسند نظریه ها را با مخاطب مناسب مطرح کند نتیجه آن این بود که نظریه هایش  خام نبود، پختگی در نظریه های شهید مطهری بروز و ظهور بسیاری دارد و چون باز پروری شده و پخته است ،  امروزه هم احساس تازگی در دیدگاههای وی  دیده می شود .
وی افزود: همین پیدا کردن مخاطب و نشاط علمی یک الگوی بسیار خوبی برای معلمان است، معلم باید مثل شمع باشد و بسوزد خودش را برای مخاطب فدا کند تا مفید واقع شود همچون استاد شهید مرتضی مطهری که تحت فشار بود اما متعلمین را از دست نداد .

 

همایش حکمت مطهر شهرستان ماهنشان12 اردیبهشت94

همایش حکمت مطهر با حضور حجت الاسلام و المسلمین زاهدی پور امام جمعه شهرستان در سالن شهید آوینی ماهنشان برگزار شد.
امام جمعه شهرستان ماهنشان در این مراسم ضمن تبریک هفته عقیدتی و سیاسی و هفته معلم گفت: این را باید در نظر داشت که  کسی و یا مسئولی بپندارد که اگر در برنامه های فرهنگی حضورمان کم باشد خدمات زیادی برای مردم انجام می دهیم افکار شیطانی سراغش آمده و خدمت گذار واقعی نیست.
حجت الاسلام  زاهدی پور با اعتراض به اینکه برنامه های فرهنگی در شهرستان کم رنگ است، اظهارکرد: اگر انقلاب اسلامی پایدار است بر اساس برنامه های فرهنگی و ولایت می باشد که مسئولین به گونه ای هم الگو برای مردم هستند و باید نقششان در برنامه های فرهنگی بیشتر باشد.
وی با بیان اینکه شهید مرتضی مطهری یک انسان کامل و بصیر  و عالم بود افزود: اگر در جبهه جنگ و انقلاب روحانیت حضور نداشت انقلاب به پیروزی نمی رسید و افکار امثال شهید مطهری که آگاه و مبتکر و دارای استقلال فکری است باید الگوی تمام روحانیون و معلمان باشد .

 

200s4

200s1


 

دیدار کارکنان سپاه ناحیه ماهنشان 10دیبهشت95

کارکنان سپاه ناحیه ماهنشان به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی با حجت الاسلام و المسلمین زاهدی پور امام جمعه شهرستان دیدار کردند.