دفتر امام جمعه شهرستان خرمدره

دفتر امام جمعه شهرستان خرمدره

اخبار و تحلیل‌های مربوط به حجت الاسلام زاهدی پور امام جمعه شهرستان خرمدره
دفتر امام جمعه شهرستان خرمدره

دفتر امام جمعه شهرستان خرمدره

اخبار و تحلیل‌های مربوط به حجت الاسلام زاهدی پور امام جمعه شهرستان خرمدره

 آمریکا و اروپا دنبال استفاده ابزاری از #برجام هستند.

امام جمعه خرم‌دره گفت: آمریکا و برخی کشورهای اروپایی به دنبال استفاده ابزاری و تاکتیکی از برجام هستند، بنابراین تعهد یک جانبه به برجام خلاف عقلانیت و منطق حکومت‌داری است. 

حجت الاسلام والمسلمین حسینعلی زاهدی پور در خطبه‌های نماز جمعه 26 دی ماه 99 ضمن دعوت مردم به تقوا الهی و تسلیت ایام فاطمیه(سلام الله علیها)، با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه ما عجله‌ای برای بازگشت به برجام نداریم، اظهار داشت: از آن جا که تحریم‌ها با وجود بالاترین سطح خود در حال بی‌اثر شدن است، بنابراین بایدن ممکن است در اولین گام به برجام بازگردد، این در حالی است که ما عجله‌ای برای بازگشت به برجام نداریم. 

وی افزود: برجام اصولاً برای رفع تحریم بوده و اگر تحریم‌ها رفع نشود، برجام فقط ابزاری برای دشمنی هر چه بیشتر دشمن خواهد بود.

خطیب نماز جمعه خرم‌دره ادامه داد: آمریکا و برخی کشورهای اروپایی به دنبال استفاده ابزاری و تاکتیکی از برجام هستند، بنابراین تعهد یک جانبه به برجام خلاف عقلانیت و منطق حکومت‌داری است 

زاهدی پور افزود: از طرفی، همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند؛ خنثی‌سازی تحریم بر رفع تحریم اولویت دارد. 

ایشان در ادامه با تاکید بر اینکه آمریکا دشمن ما است و دشمنی آمریکا با ایران ریشه‌ای است و به این خاطر امید به رفع تحریم‌ها خیلی قابل اطمینان نیست افزود: به تعبیر وزیر اسبق خارجه (خرازی) در زمانی هم که دموکرات‌ها حاکم بودند، نه تحریم‌ها را کامل برداشتند و نه حتی اروپایی‌ها، فعالیت‌ اقتصادی در ایران انجام دادند، بنابراین ابتکار عمل برای رفع تحریم، در اختیار دشمن است این در حالی است که خنثی‌سازی در اختیار ماست. 

امام جمعه خرم‌دره خاطر نشان کرد: خنثی‌سازی به دلیل اینکه می‌تواند با تولید و اقتصاد مقاومتی و به ویژه غیر نفتی کردن اقتصاد، تحریم‌ها را بی‌اثر کرده و به تعبیر دیگر هم در حال حاضر و هم در آینده دشمن را خلع سلاح می‌کند. 

حجت الاسلام زاهدی پور با اشاره به احتمال جنگ آمریکا گفت: ضمن آن که ما آماده مقابله هر گونه تجاوزی  هستیم، در عین حال باید توجه کنیم که آمریکا به دلایل مختلف نه تصمیم به جنگ دارد و نه قدرت جنگ افزود؛ آمریکا در جنگ عراق موسوم به خلیج فارس، نه تنها چیزی به دست نیاورد، بلکه عامل خود یعنی صدام را از دست داد و همین امر عاملی برای نفوذ ایران در عراق بود، تاکید کرد؛ امروز نیز در صورت جنگ‌، بحران موجودیت اسرائیل جدی‌تر از گذشته خواهد شد.

رئیس قرارگاه فرهنگی شهرستان در ادامه به برخی تبعات جنگ اشاره کرد و گفت؛ سرمایه‌گذاری آمریکاییان و دیگر کشورهای هم پیمان آن ها در خاورمیانه با خطر جدی مواجه شده و بلکه ورشکست خواهد شد و همچنین کشورهای عربی شبه مستعمره آمریکا ضمن آن که قدرت کمک به آمریکا را ندارند، به شدت آسیب دیده و دیگر توان تضمین رونق اقتصاد آمریکا را نخواهند داشت ایشان در ادامه افزود؛ تأمین انرژی جهان به دلیل نبود امنیت و حاکمیت بلامنازع ایران در خلیج فارس و تنگه هرمز با خطر جدی مواجه خواهد شد و روسیه و چین انتقام‌های مشخصی از آمریکا خواهند داشت. 

وی خاطر نشان کرد؛ با شعله‌ ور شدن جنگ و تضعیف موقعیت کشورهای عربی آتش زیر خاکستر بهار عربی که از تونس و مصر شروع شده، مجدداً شعله‌ ور شده و حکومت‌های دیکتاتور به شدت متزلزل عربی نگران این وضعیت هستند. 

خطیب نماز جمعه خرمدره در ادامه با اشاره به موضوع ممنوعیت ورود واکسن آمریکایی تاکید کرد؛ این یک اقدام منطقی و عقلانی است چرا که: اولاً این واکسن حتی مورد اعتماد کادر پزشکی آمریکا هم نبوده و ۶۰ درصد کادر درمان از تزریق آن خودداری کرده‌اند.

 ثانیاً ناشناخته‌ بودن تکنولوژی این واکسن و نبود داده‌های تجربی کافی در ارتباط با کفایت آزمایشات صورت گرفته در مورد این واکسن، پذیرش ریسک این واکسن را غیر منطقی می سازد.

وی ادامه داد؛ واکسن تولید شده داخلی و دیگر کشورها از تکنولوژی شناخته شده قبلی بهره می‌برد در حالی که آمریکا در عرصه‌های مختلف حتی در ارتباط با تأمین داروهای مربوط به مبارزه با کنترل کرونا از تحریم ایران دست برنداشته و سخاوتمندی در فروش واکسن بسیار مشکوک به نظر می‌آید، به ویژه اینکه اخیراً تخلفات متعدد دارویی از شرکت فایزر، تولید کننده واکسن مذکور به دست آمده است. 

وی ادامه داد: قیمت بالای واکسن آمریکایی در کنار روش‌های پرهزینه حمل و نقل و نگهداری آن در کنار قیمت مناسب و حمل و نقل مقرون به صرفه واکسن‌های دیگر، واردات این واکسن را غیر منطقی کرده است و مهم تر از همه اینکه کشور ما مراحل تولید واکسن را طی می‌کند که نیازهای غیر اضطراری ما را تأمین خواهد کرد.

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان با اشاره به مسئله هسته ای تصریح کرد؛ اگر چه ما از سال 87 به غنی سازی بیست درصد رسیده بودیم، در عین حال شروع مجدد پروسه غنی‌سازی بیست درصد، پیامدهای مثبت فراوان اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، پزشکی و نظامی را به دنبال دارد.

  ایشان در پایان توقیف کشتی کره جنوبی را اقدام بسیار مناسبی دانستند و ضمن تقدیر و تشکر از عاملان آن، این عمل را نشان از اقتدار و نفوذ ایران در خلیج فارس شمردند و افزودند؛ همه باید بدانند که دشمنی‌های متعدد نسبت به ایران نشان از جایگاه و اقتدار بی‌نظیر ایران اسلامی است.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد