دفتر امام جمعه شهرستان خرمدره

دفتر امام جمعه شهرستان خرمدره

اخبار و تحلیل‌های مربوط به حجت الاسلام زاهدی پور امام جمعه شهرستان خرمدره
دفتر امام جمعه شهرستان خرمدره

دفتر امام جمعه شهرستان خرمدره

اخبار و تحلیل‌های مربوط به حجت الاسلام زاهدی پور امام جمعه شهرستان خرمدره

 جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان #خرمدره به ریاست حجت الاسلام والمسلمین #زاهدی_پور امام جمعه خرمدره و با حضور آقای محمدی فرماندار شهرستان و اعضای شورای فرهنگ عمومی در حسینیه دفتر امام جمعه شهرستان با موضوع #راهکارهای_ترویج _فرهنگ_فرزند_آوری و #شناخت_آسیب_های_کاهش_جمعیت در تاریخ ۱۸ اسفند ۹۹ برگزار گردید


قال رسول الله (ص):"تناکحوا و تناسلوا اباهی بکم الامم یوم القیامه"


✅حجت السلام والمسلمین #زاهدی_پور:

عید #مبعث، عید #عقلانیت است، چرا که امیرالمومنین علی(علیه السلام) #فلسفه_بعثت را نشانه عقلانیت و کشف #ذخایر عقلانیت شمرده اند.

اگر در زمان #جاهلیت دختران زنده به گور میشدند، این نشان از عدم وجود عقلانیت بوده، در این مسئله باید گفت که قبل از دفن شدن دختران، این #عقلانیت بود که #دفن شده بود.


✅عقلانیت عین #عاطفه است، این که امروزه عقل، جدای از عاطفه شمرده می شود، عین بی عقلی است.


✅عده ای کم خرد بر این مسئله خرده می گیرند و می گویند، ما که امت نبوی هستیم چرا این همه مشکل داریم؟ باید گفت که: اولا امت ما، در اسم نبوی است ولی در عمل نبوی نیست، ثانیا: بحث #مقایسه با #غرب است که عامل بسیاری از مشکلات می باشد.


✅#لایحه رفع خشونت که علیه زنان وجود دارد، متناسب با #نظریه_های غرب است، که جای تاسف دارد، لوایح این چنینی باید برگرفته از #نهضت_انقلاب باشد، که اگر این گونه عمل شود قطعا موفقیت آمیز خواهد بود.


✅از محصولات اندیشه های #غربی می توان به کاهش ۳۷ درصدی #ازدواج اشاره کرد که جای تامل دارد.


✅از سال ۶۷ که جمعیت در حال رشد بود، متاسفانه با نظریه های اشتباه و پیروی از #نظریات_غربی، جمعیت روز به روز کاهش یافت.


✅از دو جهت می توان به کاهش جمعیت نگاه کرد:۱_خوشبینانه: که می توان گفت برای کنترل بوده

۲_ بدبینانه: که نشان از نفوذ می باشد


✅مسئله کنترل جمعیت به گونه ای برای جامعه مضر است، که باعث #استغفار_رهبری از طرف عاملان آن بود.


✅اولین کنفرانسی که برای کنترل جمعیت برگزار شد در #اسرائیل بود، که خود نشان از عمق فاجعه است، چرا که اسرائیل از جمعیت جوان منطقه واهمه دارد، سردمداران اسرائیل می دادند که #رشد_جمعیت جوان #منطقه و فلسطین یعنی #نابودی اسرائیل.


✅در کمال تعجب می بینیم که، ایرانی که همیشه از طرف نهادهای بین الملل #تحریم بوده در مسئله کنترل جمعیت از طرف سازمان ملل مورد #تشویق قرار می گیرد و گاها #کمک_هایی هم در این رابطه دریافت می کند.


✅عاملان کنترل جمعیت برای توجیه عمل خود به روایت مذکور پیامبر(ص) اشاره می کنند و می گویند که ما هم اکنون زیاد هستیم و دیگر نیازی به افزایش جمعیت نداریم، در جواب آن ها باید گفت که پیامبر که فرموده من به سبب زیادی جمعیت مباهات می کنم، در روز #قیامت است نه در دنیا.


✅بعضی ها برای کنترل جمعیت مسئله #کیفیت تربیت را مطرح می کنند که #رهبری فرمودند، #تربیت_فرزند کم به مراتب از تربیت فرزند زیاد سخت تر است.


✅نسبت به #رشد جمعیتی جهانی، ما واقعا عقب هستیم، حتی به گزارش وزیر بهداشت سرانه تولد ۱/۸ می باشد که این نشان از این است که ما حتی جمعیت #جایگزین هم نداریم.


✅طبق آمارهای موجود طی ۳۰ سال اخیر نرخ #باروری ۷۰ درصد کاهش یافته، همچنین طی سال های ۸۷ تا ۹۷ #ازدواج تا ۳۷ درصد #کاهش را نشان می دهد که #فاجعه است.


✅یکی از #مضرات کاهش جمعیت، مسئله #امنیتی است، چون هنگام کاهش جمعیت و نیاز به نیروی کار، #مهاجر به کشور زیاد می شود و این خود زمینه ساز #جاسوسی و #شورش در کشور می شود که می توان به عنوان مثال به #فرانسه اشاره کرد. 


✅همچنین کاهش جمعیت باعث افزایش #سن_کار شده و این خود باعث بروز #مشکلات زیاد می شود.


✅در پایان جلسه، رئیس اداره ثبت احوال شهرستان به #آمارهای موجود اشاره کرد که نشان از کاهش جمعیت و ازدواج دارد، همچنین سایر مسئولین به راهکارهایی برای حل مشکلات مربوطه اشاره کردند.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد