جلسه کارگروه عفاف و حجاب شهرستان ماهنشان با حضور حجت الاسلام و المسلمین زاهدی پور امام جمعه شهرستان ماهنشان برگزار شد. و امام جمعه ماهنشان در این جلسه سخنرانی کردند. متن سخنرانی بدین شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
عرض
سلام دارم خدمت تمام بزرگواران و عزیزان که دراین جلسه حضور دارند و درارتباط با
عفاف و حجاب از دیدگاه اسلام و جامعه اسلامی دغدغه دارند از همه شما بزرگواران تقدیر و تشکر دارم بویژه برادرعزیزمان جناب
آقای محمدپور فرماندار ولایی و تلاشگر شهرستان ماهنشان که در جلسات خصوصی که با هم
هستیم از دغدغه ایشان اطلاع داریم و همه مسئوولین، خواهران و براداران بویژه
روحانیت معظم حاج آقای حسینی که اولین جلسه رسمی است که حداقل بنده در خدمتشان
هستم البته در دقتر خدمتشان رسیدم که در جهادکشاورزی خدمتشان هستیم تبریک عرض می
کنم حضورشان را و خیر مقدم عرض می کنم و به همه بزرگواران. تشکر می کنم از تشکیل
این جلسه ودبیر این جلسه و عزیزانی که
مقدمات این جلسه را فراهم کرده اند. در مورد فرهنگ عفاف وحجاب من اینجوری وارد می
شوم حالا بصورت معکوس، اینکه برهنگی و بی حجابی یا کم حجابی چه آثاری دارد؟ قرآن کریم به همین اشاره می کند. این را هم عرض می کنم که ما یک جامعه اسلامی
هستیم و مقصد ما رسیدن به لقاء الله وبهشت خداست که البته اهداف پایین رسیدن به
بهشت است حالا بعضی ها هم که کم هستند هدف آنها رضای خداوند است فقط، چه بهشتی
باشد چه نباشد. همچنان که امیرمومنان علیه السلام فرمود: خدایا اگر مرا به جهنم می
بری همانجا به جهنمی ها اعلام می کنم که خدایم را دوست می دارم. همین جا تبریک عرض
می کنم سالروز ازدواج با سعادت مولای متقیان امیرمومنان وحضرت فاطمه زهرا سلام
الله علیهما را خدمت شما عزیزان. حالا اگرهدف این است که به بهشت برویم آیا با
برهنگی و بی حجابی بهشت می شود یا نه؟ آیه قرآن می فرماید کسانی که در حقیقت پوشیده
بودند وبه مرحله ای ازبرهنگی رسیدند ما اینها را ازبهشت اخراجشان کردیم. نه تنها
کسی که چه مرد وچه زن حجاب و عفاف را رعایت نمی کند به بهشت نمی رود و این جامعه
مقصدش، مقصد بهشتی نیست بلکه آنهایی که بهشت بودند مانند حضرت آدم و حضرت حوا را
از بهشت بیرون می کند.. لذا قرآن به ما هشداری می دهد و می فرماید: "یا بَنی آدَمَ لا یَفْتِنَنَّکُمُ
الشَّیْطانُ" ای بنی آدم مواظب باشید شیطان شما را فریب ندهد"کَما
أَخْرَجَ أَبَوَیْکُمْ مِنَ الْجَنَّةِ" شما که نمی خواهید ازآدم و حوا
بالاتر باشید آنها را از بهشت اخراج کرد. البته حکمتهایی بود و این اتفاق به نوعی
باید می افتاد اما اینکه این همه حضرت آدم افسوس می خورد و غمگین می شود بخاطر
اخراج از بهشت اینها معنا دارد خوب چه جوری از بهشت اخراج کرد"یَنْزِعُ عَنْهُما
لِباسَهُما"شیطان آنها را فریب داد و لباس آنها را در آورد قرآن خیلی
صریح ذکر می کند"لِیُرِیَهُما سَوْآتِهِما" برهنگی خوب است یانه؟
حالا نسبی گرایی در برخی نقاط جهان حاکم شده دیگه. کی گفته اصلا برهنگی بد است من تو
خبری دیدیم در فروشگاهی در آلمان حراج با تخفیف بسیار بالا برای کسانی که برهنه
وارد فروشگاه شوند. تو سایت بسیار مهم ایران بود.به هر حال اینکه برهنگی خوب است
یانه. قرآن می فرماید: "لِیُرِیَهُما سَوْآتِهِما" تا نشان دهد
زشتی های آنها را. این را قرآن می گوید نه من می گویم نه شما و نه به اصطلاح یک
اندیشمند. لذا اگر در مراحلی ما در محیط خانواده چه بسا داریم کلا البته بین زن و
شوهر فقط هیچ حیایی ما نداریم این اگر برای یک محیطهایی آن هم با تفاسیری که علامه
طباطبایی در تفسیر المیزان فلسفه این را فقط ارضای غریزه جنسی نمی داند فلسفه این
برهنگی بین زن و شوهررا فقط تولید نسل می داند. می گوید اگر این هم نبود انگیزه ای
برای تولید نسل نخواهد بود این انگیزه است و هدف هم تولید مثل است. حالا من یک
تبیین اجتماعی عرض بکنم که چه جور شد ما به اینجا رسیدیم. عزیزان ! برای شکل گیری
یک فرهنگ، برای عمق بخشیدن به یک فرهنگ به یک سری مؤلفه هایی نیاز داریم اولا در پدیدارشناسی،
جامعه شناسی پدیدارشناسانه ذکر می کند که قدم اول برای رسیدن به یک فرهنگ و یک
جامعه متمایزداشتن آگاهی های متفاوت است لذا دو روز قبل سخنرانی رهبرمعظم انقلاب
را من خواهشا بعنوان یک برادر کوچک عرض می کنم این سخنرانی که در جمع دانشجویی بود
یک تبیین بسیار عالی جامعه شناسانه انصافا کم نظیربود یک نگاه آگاهانه به جامعه و
تولید تمدن اسلام. ما این همه حرکت داریم اما هنوز به آن معنا تمدن اسلامی نداریم.
تمدن اسلامی چیست؟ تمدن اسلامی یعنی اینکه من می نشینم اینجا تکنولوژی من هم
اسلامی است ما اینترنت را خنثی نمی دانیم، کامپیوتر را خنثی نمی دانیم . تمدن
زمانی اسلامی است که تولید این میزها، چینش این میزها، نوع تولید اینها،روش تولید
اینها و نوع نشستن ما، ساختمانهای ما همه اینها متناسب با فرهنگ دینی باشد تمدن
مظهر ماده فرهنگ است ما هنوز مظهر ماده فرهنگ به تمدن اسلامی را نتوانستیم ایجاد
کنیم و جالب این است که ما تلاش هم نمی کنیم .( حالا ما شهرستان ماهنشان را در نظر
نداریم) ولی بعنوان مثال می بینیم رئیس کار گروه عفاف و حجاب آقای دکتر فلان می
آید یک حرفهایی می زند که معلوم نیست که دو ساعت مطالعه کرده یانه یا مثلا شش هفت ساعت
مطالعه کرده اما یک کاری بکنه که اصلا حجاب نباشد. رئیس کار گروه عفاف و حجاب
جمهوری اسلامی ایران می بینیم چندین ساعت مطالعه کرده اما به نحوی صحبت بکنه که
عفاف و حجاب نباشد یعنی ما هنوز ما فرهنگی که این تمدن را تولید کند را تولید
نکردیم. پس یکی از این مسائل مهم آگاهی هاست. آگاهیهایی که داریم.
پس
مانده های فرهنگی، ما هنوز پس مانده هایی داریم که قبلا در زمان طاغوت، در زمان
سلسله حکومتهای شاهنشاهی بویژه پهلوی ایجاد شده هنوز به آنها وابستگی داریم فکر می
کنیم با آن پس مانده ها، عمل می کنیم باآن پس مانده ها. جامعه شناسی می گوید شما
کنشی که انجام می دهید کنش گر وقتی که از کنشش راضی بود بعنوان بی حجابی یا بی
عفافی یک مرد. خودش که نقدا راضی است چون هوس هست و هوس زود راضی می کند ازطرفی
این کنش گر در برابر واکنشها وعکس العملهایی قرار دارد که این واکنشها رضایت بخش
یا حداقل نارضایتی بخش نیست.یعنی جامعه بگونه ای برخورد نمی کند که این کنش گری که
این کنشهای منفی را در قالب فرهنگ و پس مانده های فرهنگی انجام می دهد کسی
نارضایتی را اعلام نمی کند یعنی در رفتارهایش معلوم نمی شود. حالا من اینجا نشسته
ام مثال خوبی نیست ولی مثلا می بینیم یک جلسه ای هست و این جلسه را هم درنظر
نگیرید بعنوان مثال کسی بیاید و بنشیند در جایگاه رئیس.خیلی اتفاقی نیافته ولی می
بینیم همه ناراحت می شوند ومی گویند که جایگاه خودش را نمی داند. اتفاقی هم نیافته
حالا همه جا زمین خداست حالا بعضی مواقع این ناراحتی هم درسته که عرفهایی ما
داریم. اما ما می بینیم که این کنش گری که عفاف را رعایت نمی کند، حجاب را رعایت
نمی کند از کنش خود راضی هم هست. اصلا بعضی وقتها مامی بینیم که باحجابی در کشور
ما هزینه دارد هزینه های اجتماعی منظور است. هزینه اجتماعی بی حجابی خیلی کمتر از
هزینه باحجابی است یعنی می بینیم که فرض کنید که یک دکتری منشی می خواهد مخصوصا
فرض کنید شهری مانند تهران، شرکتها مخصوصا الان ما شرکتهایی داریم تو تهران که یک
پیش شرطهایی دارند (حالا خانمها هم در جلسه هستند )ولی جلسه تخصصی است و من عرض می
کنم اول که می خواهد استخدام کنند اطلاعات موثقِ موثق دارم مثلا از سردار روزبهانی
مستقیم تو کار گروهی که در تهران بودیم شنیدم. اول شرط می کنند که هفته ای چند روز
می توانی خونه نروی؟ شمایی که خجالت می کنید این را بشنویید و من هم خجالت می کشم
این را عرض کنم ولی این شده یک باب، یک فرهنگ اول شرط می کنند بعد اگر قبول کرد
امتیازات نسبتا خوبی هم دارد بسیاری از شرکتها مثلا بعضی روزها درش باز نمی شود و
جالب هم این است کسی هم نمی رود که سوال کند شما که اینجا شرکت تاسیس کردید چه کار
می کنید در این آپارتمان. مرکز فحشا شده. مساله بعدی اقتصاد است در جامعه ما و در
هر جامعه ای. "آل توسِر" یک جامعه شناسی است که می شود گفت که هم
نئومارکسیست هست تا حدی و اصلاح شده مارکسیست هست و تاحدی بخشی از این نظریات درست
هم هست می گوید وقتی جامعه شما اقتصادش بگونه ای شکل گرفت که کل ساختارها یک چیزی
را می طلبد این اتفاق خواهد افتاد چون اقتصاد ما نمی گوییم زیربناست اما آنها می
گویند زیربناست ولی ما می گوییم اقتصاد تاثیرگذار است.بدترین منحرفان یا فقرا
هستند یا مترفان،سرمایه داران ،مرفهین بی درد. از لحاظ فرهنگ دینی دو گروه خیلی
منحرف می شوند یکی آنهایی که خیلی پول دارند بیش از حد دیگری آنهایی که پول ندارند
و جالب این هست که آنهایی که پول زیاد دارند انحرافات بسیار پرهزینه و پیشرفته ای
انجام می دهند. و جالبتر اینکه انحرافات فقراء آشکار می شود چون نفوذی ندارند
مخصوصا در مجامع قضایی حالا این در ایران نیست اگر چه تا حدی هم هست اما درصد پایین.
انحراف عمیق مال آنهاست منتهی مال فقرا بیشتر آشکار می شود این هم مساله اقتصاد.
حالا در مورد اقتصاد، زنانه شدن اقتصاد کل ساختارها را به هم می ریزد حالا من
خواهم رسید البته سعی می کنم خیلی خلاصه که وقت دوستان را خیلی نگیرم. یکی از
مشکلاتی که ما داریم زنانه شدن اقتصاد است که در ساختار اجتماعی اسلامی جایی ندارد
یک وقت می گوییم زنی نیاز به اشتغال دارد، نیاز شدید به پول دارد و سرپرست خانوار
است یا شوهرش مشکلی دارد و در آمد ندارد یک دفعه این هم هست که تعریف می کنیم که
زن باید شاغل باشد این باید حقوقی نیست باید اجتماعی است ما الان داریم که زنی
طلاق گرفته و شوهر وبچه اش را گذاشته ورفته که در کانادا تا شاغل باشد یا می بینیم
همین در ایران ما فرزند مشکلات فراوان دارد اما مادر حاضر نیست مادری کند و اشتغال
را کنار بگذارد. حالا اشتغال زنان در پایان نامه ای که تقربیا در ارتباط همین
مقوله بود تبیین اجتماعی دیدگاه اسلام در ارتباط با انحرافات جنسی بود پایان نامه
کارشناسی ارشد من. دو سال کار کردم و قبلا هم در کار گروه آسیب های اجتماعی
بهزیستی تهران هم کار کرده بودیم. آنجا من عرض کردم اتفاقا داوری که بود خیلی
برآشفته بود که چرا من این را بعنوان عامل انحراف آورده بودم، اشتغال زنان عامل
انحراف مردان. و اتفاقا توضیح که دادم قانع هم شد داوری بود بسیار زبردست. ایشان
وقتی که توضیح خواست البته آورده بودیم و من اینجا خیلی خلاصه عرض می کنم. آنجا
گفتم که اشتغال زنان، هم انحراف جنسی برای زنان را بدنبال دارد( اشتغالهای غیر
ضروری) غیر از اینکه خود اشتغال هم باید ساختارهایی داشته باشد اینها را چرا عرض
می کنم برای اینکه ما تا ساختارهایمان انحراف خیز است، ساختار اداری، ساختار
اجتماعی، ساختارهای خانوادگی ما انحراف خیز است نمی توانیم بگوییم حجاب و عفاف
باشد شاید حجاب، پوشش باشد اما عفاف نخواهد بود. عفاف یک چیزی است درونی. چادر یک
نمادی از عفاف است اما چه بسا ما چادر هم داشته باشیم، پوشش کامل، اما عفاف نداشته
باشیم البته بدون پوشش قطعا عفاف نداریم کسی که چادری هست احتمالا عفیفه است کسی
که چادری نیست قطعا عفیفه نیست. عفاف ندارد. لذا چادر تنها نماد عفاف نیست بلکه
یکی از نمادهاست. ساختار اجتماعی ما، ساختارعلمی ما چه می گوید این ضرورت چه
آسیبهایی دارد مخصوصا اگر ساختار اداری ما انحراف خیر باشد. ر بعنوان مثال یک
خانمی در اداره شاغل است با آرایشهای خاص خیلی هم عذر می خواهم بعد این خانم که
چند همکار مرد دارد. یک: هر دو بدلیل نگاهای آلوده ای که احتمالا در بین بعضی از
مردان و در بعضی از زنان هست اینها بخشی از نیازهای جنسی خود را همانجا ارضا می
کنند فقط با یک نگاه. لذا تحقیقات روانشناسی هم اتفاق افتاده معمولا زنان شاغل به
چند دلیل در مسائل زناشویی جنسی خانوادگی مشکل دارند ارضاهایشان مشکل دارد. دو:
این خانم زن یک مردی است آن هم مردان دیگری را می بیند بعد مقایسه ها صورت می
گیرد. من در سال 87 مصاحبه ای با سایت شبستان انجام دادم که تقریبا همان روز سی تا
سایت این مصاحبه را برداشتند و رو سایت خود گذاشتند. که یک ارتباط زنجیره واری است
فقط صرف ادعا نیست. آشنایی ها، همین آشنایی ها در طولانی مدت مقایسه را صورت می
دهد زن مقایسه می کند بین شوهر خود و مردان دیگر. بالاخره انسان است و انسان عاشق
زیبایی هاست هر چقدر هم خودش را نگه دارد. چقدر می تواند؟ چند سال می تواندخودش را
نگهدارد؟ مرد هم همین جور. مرد هم در حقیقت این مقایسه ها را کم کم انجام می دهد
می رود خونه نگاه می کند و خیلی هم دقت نمی کند آن زنی که آمده بود اداره من آرایش
کرده بود ولی این زن من داره الان تو خونه کار می کنه وضعیت عادیش است. آن خودش را
عروسک درست کرده بود، زن من داره کار عادی خودش را تو خانواده انجام می دهد. این
مقایسه را انجام می دهد مقایسه که شد برتری های محیط بیرونی، زن بیرون در ذهن تجسم
گرفت دیگر( عذر می خواهم اینها را عرض می کنم) رضایت جنسی در خانواده اتفاق نخواهد
افتاد. رضایت جنسی در خانواده اتفاق نیفته حداقل پنجاه درصد مخصوصا در بعضی شهرهای
ما طلاقها ریشه در مسائل جنسی دارد. تحقیق کرده اند میدانی، که پنجاه درصد طلاقهای
ما ریشه در مسائل جنسی دارد. طرف از همسر خود رضایت جنسی ندارد. مسائل زناشویی
اتفاق می افتد ولی رضایت جنسی را ندارد. مساله بعدی البته تو خانواده ها که در
فرهنگ دینی می گوید برای همسر آمادگی برای دیگران عدم آمادگی صورت بگیرد، ولی خانم
تو خانواده برای همسر هیچ آرایشی ندارد، با شلختگی و ژولیدگی ، اما در بیرون
اتفاقا برای مردان دیگر آرایش و بزک که اینها معلوم است. یک ساختار جنسی را حاکم
می کند که من بخشی از آن را عرض کردم که در حقیقت یک غوغایی اتفاق می افتد. کل
ساختار عفاف زیر سوال می رود همه اینها را اضافه کنید بخشی از اینها خانواده است و
خانواده هم بدلیل اینکه تخصص شده کارها بدلیل تکنولوژیک در جامعه مدرن بعد می گوید
بچه ات را پرورش بده بچه هم در مهد کودک است و مهد کودک چند تا آسیب دارد اولا
عاطفه نیست عاطفه مادری. اولین شاخصه در تربیت عاطفه است و نه دانستن. البته عاطفه
بی دانش مفید نیست بلکه مضرهم هست اما عاطفه باشد و بعد علم تربیت باشد. لذا شما
می بینید حضرت زهرا سلام الله علیها بعنوان الگوی کل عالمیان ما می گوییم الگوی کل
عالمیان. بجز پیغمبر خاتم و امیر مومنان را در نظر بگیریم غیر از اینهاهمه پایین
تر از فاطمه زهرا سلام الله علیها هستند اما ساختار خانوادگی حضرت زهرا را ببینید
امام امت فرمود اگر حضرت زهرا مرد بود پیغمبر می شد می بینیم که نگاه اسلام این
است. ولی ما اول می آییم خانه داری را ضعف تعریف می کنیم این هم ازسرمایه داری بود
آمدند دیدند نیروی کاری گران است و اگر زیاد باشد ارزان می شود گفتند بیاییم زن را
نیز وارد عرصه اشتغال کنیم وقتی که این شد
دیگه نیروی کار زیاد است غیر از اینکه بی
عدالتی های اشتغال را نیز بدنبال دارد مثلا تو خانواده ای هم زن شاغل است و هم مرد
ولی در یک خانواده نه برای مرد شغل است و نه برای زن. یعنی اولویت سنجی ها را هم
زیر سوال می برد بعد نیروی کار هم بی ارزش می کند، کار را بی ارزش می کند. حضرت
زهرا را ببینید الگوی ما ( ما نمی توانیم شترمرغ باشیم یا مسلمان هستیم یا نیستیم،
گفت که بار ببر گفت که من شتر نیستم گفت که بپر گفت که من پرنده نیستم )ما وقتی که
مریض داریم، مشکل داریم یک نمازی می خوانیم به خدا توکل می کنیم. اما ساختار زندگی
اجتماعی وفردی ما دینی نیست اما ضد دینی هم نیست غیر دینی است. ساختار اجتماعی ما
ضد دینی نیست بعضی وقتها هست بعضی وقتها غیر دینی است. چندین کارکرد در نهاد
خانواده تعریف کرده بودند که زیر سوال
بردیم اینها را. در حقیقت خانواده نمانده.
در مهد کودک عاطفه نیست، بعضی وقتها تعهد نیست، بعضی وقتها علم نیست. من نمی دانم
بگویم این اتفاقاتی که در مهد کودکها می افتد بعضی اتفاقاتی می افتد که شرم می کنم
اینجا عرض بکنم بعضی مسائل را کودکان از همدیگر یاد می گیرند این در یک خانواده
دینی پرورش یافته، دختر یا پسر بچه دیگری در یک خانواده غیر دینی اینها می آیند از
همدیگر یاد می گیرند و جالب اینکه چون شهوت نقد است شهوت منتقل می شود. اختلاطی که
در مهد کودک هست. اختلاط بین پسر بچه و دختر بچه سه ساله هم آسیب زاست. شما می
بینید در بزهکاریهای آپارتمان هم که رهبری معظم هم اشاره کردند من هم بصورت تیتروار
اشاره می کنم، بزهکاریهای آپارتمان ریشه
در چی دارد، درآپارتمان نشینی و قابل برچیدن هم نیست میشه گفت که اصلا فرهنگ دینی
با آپارتمان نشینی نمی سازد چرا؟ شما که تو آسانسور که هستی چکار می کنی؟ زنان و
مردان دریک آسانسور خلوت با هم هستند انواع و اقسام انحرافات که کمترین آنها
آشنایی هاست که سن شان رشد می کند یک موقع دختر وپسر بچه دوساله بودند الان شده
اند 15، 16 ، 17 ساله حالا همان عاطفه قبلی هست و چون در کودکی با هم بزرگ شده اند
و برایشان عادی شده حیا هم نیست. در آپارتمانها انحرافات پنهانی داریم که قابلیت
گفتن ندارد. ایران کشوری که فرض کنید به اندازه سه کشور فرانسه، ایتالیا، آلمان
خاکش است و ما آمدیم سیاست ژاپن را در ایران پیدا کردیم ژاپنی که آن طور که در
ذهنم است 140 میلیون جمعیت دارد اما خاکش یک سوم ایران است ما نصف آنها جمعیت
نداریم داریم آپارتمان سازی می کنیم چرا برای اینکه سرمایه دار سود بیشتری بکند.
نماز جمعه این هفته شهرستان ماهنشان به امامت حجت الاسلام و المسلمین زاهدی پور امام جمعه شهرستان ماهنشان اقامه شد.
خطبه اول:
حضرت
حجت الاسلام و المسلمین زاهدی پور امام جمعه ماهنشان ضمن دعوت خود و نمازگزاران و
خواهران وبراداران به تقوای الهی گفتند: انشاالله خداوند توفیق دهد در راه تقوا
باشکوه وعظمت حرکت کنیم و در طول تاریخ تجربه ای که داریم اینکه انسان در گرو تقوا
عزت پیدا می کند مگر اینکه انسان از ایمان بهره مند نباشد همانطور که خداوندمی
فرماید"وَ لَنْ یَجْعَلَ اللَّهُ لِلْکافِرینَ عَلَى الْمُؤْمِنینَ
سَبیلا" خداوند هیچ راهی برای حاکمیت کفاربرمومنان ومسلمانان عالم اجازه نمی
دهد بدلیل اینکه خداوند خودش عزیز است، عزتمند است و هر کسی که در این باب عزت
تلاش کند قطعا عزیز خواهد بود. اما یکی از راهکارهای اساسی برای حرکت درمسیر تقوا،
و مصونیت ماندن از گناه آن است که از خداوندمتعال بترسیم. قبلا هم عرض شده از
خداوند متعال بترسیم و ترسیدن از خداوند به تعبیر مولای متقیان امیرمومنان علیه السلام
این است که از عدالت خداوند بترسیم چون خداوند عادل است و آن کسانی که مومن واقعی
هستند برای آنها وعده پاداش می دهد و باز چون عادل است آنهایی که در این مسیر حرکت
نکرده اند جهنم در انتظار آنهاست و این باید مایه خرسندی برای مومنین شود. اگر در
این روز انتظار ما این است که تمام کسانی که در برابر ما هستند، آنهایی که در
ادارات هستند عدالت را رعایت کنند مخصوصا اگر در قوه قضائیه بی عدالتی ببینیم
ناراحت می شویم،پس معلوم است که عدالت فطرتا و طبعا مطلوب هر انسان است و اگر
مطلوب است باید به این راضی باشیم به اینکه خداوند متعال به مومن حقیقی پاداش دارد
و آن کسی که مومن حقیقی نیست و اسلام ندارد و عملکرد ایمانی ندارد جایگاه متناسب
برای او جهنم است و این نشان از عدالت خداوند است. خدا جهنم دارد قطعا چون عادل
است، و هم بهشت دارد چون عادل است. امیرمومنان فرمود:"مَنْ خَافَ رَبَّهُ
کَفَّ ظُلْمَه" هر کسی که از خداوند مهربان خوف و خشیت داشت( البته این دو
تعبیر یک مقدار تفاوتهایی دارند) نتیجه این خوف این است از ظلم پرهیز می کند. به
همنوعان ظلم نمی کند به جامعه ظلم نمی کند،به نفس خودش هم ظلم نمی کند. بالاترین
ظلم عبارت است از اینکه انسان به خودش ظلم کند. وقتی که ملکه سبا، بلقیس را به
محضر سلیمان پیامبر می آورند، می خواهد که به محضر پیامبر وارد شود آب نمایی که به
اعجاز پیغمبرخدا، سلیمان نبی ایجاد شده فکر می کند وارد آب می شود لذا دامنش را
بالا می زند تا لباسش خیس نشود. می گویند این آب نماست نه آب و شما احساس می کنید
آب است خصوصا وقتی در آن زمان این اعجاز را می بیند می گوید"ظَلَمتُ نَفسی"حالا
خودش پادشاه بود، خودش حاکم بود اما اولین ظلمی که قرآن اشاره می کند این است که
بلقیس می گوید"ظَلَمتُ نَفسی" لذا تسلیم ایمانی در برابر سلیمان پیغمبر
می شود. انسانی که ازخداوند بترسد نه به دیگران ظلم می کند، نه به همسایه خود ظلم
می کند و نه بههمکار خودظلم می کند و نه به خانواده خودش ظلم می کند. اما بترس از
آن انسانی که از خدای خود نترسد که پیغمبر اکرم فرمود بدترین مردم آنهایی هستند که
مردم از شرّ او بترسند پس کسی که از خدا بترسد به هیچ کس ظلم نمی کند. "وَ
مَنْ لَمْ یَرْعَ فِی کَلَامِهِ أَظْهَرَ هَجْرَه"اما کسی که کلام خود را
مراعات نکند هرزگی ها و آلودگی ها در کلام او آشکار می شود، خوب و بد را تشخیص نمی
دهد. می فرماید فکری که می کنی ببین در چه خیالاتی هستی، خیالی که داری کم کم در
کلامت جاری می شود. از امیرمومنان علیه السلام که بنده مضمونش را بیان میکنم اینکه
فرمود: هیچ کسی هیچ فکری ندارد مگر اینکه در فلتات و گوشه های زبانش آشکار می شود. لذا انسان اگر بخواهد باید
گوش کند و ببیند که از این فلتاتش چه چیزی آشکار می شود. فکر در زبان انسان جاری
می شود و هر کسی که در این مسیر رفت و از خدا نترسید و مواظب کلامش نشود هرزگی
ظاهر می شود و خوب و بد را تشخیص نمی دهد"وَ مَنْ لَمْ یَعْرِفِ الْخَیْرَ
مِنَ الشَّرِّ فَهُوَ بِمَنْزِلَةِ الْبُهْمِ" این انسان بمنزله حیوان چهار
پاست و این انسان در برابر خداوند منزلت اجتماعی و فردی ندارد.انسانی که از خداوند
نترسد، انسانی که زبانش را مراعات نکند، انسانی که خانواده اش، دوستانش، همسایه اش
از زبان او در امان نباشند این انسان به منزله چهارست. وای به حال آن انسانی که از
منزلت و درجه اشرف مخلوقات خودش را ساقط کند و تبدیل به بی ازرشترین موجودات
شود."مَا أَصْغَرَ الْمُصِیبَةَ مَعَ عِظَمِ الْفَاقَة"می
فرماید از مصائب دنیا نترسید مصائب دنیا این است که انسان در آخرت محتاج باشد و از
دنیا چیزی با خود نبرده این مصیبت سخت است. بخاطر آسایش چند روزه دنیا آسایش آخرت
را از خود سلب نکنیم.بخاطر لذات دنیا، لذت بهشت و لذت بهره مندی از نعمات بهشتی،
خود را بی نصیب نکنیم. با لذات دنیا مخصوصا لذات حرام، جوانانی که در محضرشان
هستیم!سعی کنیم عذاب جهنم را برای جانهای خود خریداری نکنیم. معامله گر خوبی
باشیم. به سر خود کلاه نگذاریم، در این معامله هر کسی کلاهبرداری کرد در مرحله اول
به سر خود کلاه گذاشته است. و وای به حال آن انسانی که خود را فریب دهد چون که
خداوند شاهد و حاکم است. چون مناسبتهایی هست که در خطبه بعدی اشاره خواهم کرد زمان
در این خطبه کافی است و از خداوند بخواهیم که در مسیر تقوا، مسیر نورانیت حرکت
کنیم و خانه هایمان با یاد خدا نورانی شود. با یاد ونام و صدای خوانندگان مبتذل و
فیلمها و لطیفه های زشت و آلوده خانه ها نورانی نمی شود. قطعا لذت دارد و اگر لذت
نداشت شیطان که شش هزار سال عبادت کرده بود مامور نمی شد من وتو را از این راه
منحرف کند، شیطانی که به عزت و جلال خداوند قسم خورده که انسان را منحرف کند لذا
توجه کنیم جوانان، مومنان، خواهران و برادران شیطان برای اینکه انسان را به گناه
بکشاند اول توجیه گناه را به او یاد می دهد و می گوید تو جوانی بعد از پنج روز،
بعد از پنج سال توبه می کنی انسان یک موقع چشم خود را باز می کند و می بیند که می
رود و توبه فرعون وار که در حال غرق شدن توبه کرد ارزش ندارد، لذا زمان توبه را از
دست ندهیم و توبه حقیقی کنیم در روز جمعه، در روز مبارک دحو الارض و خداوند هم
توبه های ما را قبول می کند و خدا هم به طرف ما بر می گردد و به ما نظر می کند و
رحمتش را شامل ما می گرداند و در این روز به همدیگر دعا کنیم، برای سلامتی
وخوشنودی آقا امام زمان عجل الله تعالی فرجه وسلامتی نائب امام زمان رهبرمعظم
انقلاب وسلامتی خدمتگزاران این نظام و برای سلامتی خودتان دعا کنید و انشاالله
آرزویمان این باشد که آقا امام زمان زود ظهور کند و پرچم لااله الاالله، پرچم محمد
رسول الله صلی الله و علیه وآله و پرچم نظام اسلامی را با دستان عزیزمان نائب امام
زمان تقدیم کنیم به صاحب عصر و الزمان آقا زمان عجل الله فرجه و انشالله در آن روز
شاهد باشیم که دشمنان این نظام ودشمنان اسلام ودشمنان خونخوار این نظام و ملت و
ولایت ذلیل هستند و ذلیلتر و خوارتر باشند و انشالله جوانانمان سلامت باشند.
خطبه
دوم:
امام
جمعه ماهنشان در این خطبه نیز با دعوت نمازگزاران به تقوای الهی گفتند: این را
مطمئن بدانیم که اگر چه مسیر تقوا پستی و بلندی دارد و آسان نیست اما اگر در این
مسیر حرکت کنیم خداوند دست مان را می گیرد"إِنْ تَتَّقُوا اللَّهَ یَجْعَلْ
لَکُمْ فُرْقانا"خودش راه و چاه را نشان می دهد به شرط اینکه اراده کنیم
و تصمیم بگیرم که در محضر خداوند باشیم.
امیرمومنان علی بن ابیطالب علیه السلام فرمود:"فَاعْتَصِمُوا بِتَقْوَى
اللَّهِ" به دامن تقوا چنگ بزنید"فَإِنَّ لَهَا حَبْلًا وَثِیقاً
عُرْوَتُهُ"ریسمان تقوا محکم است، نجات بخش است،"وَ مَعْقِلًا مَنِیعاً
ذِرْوَتُهُ" ریسمان تقوا محکم است به قلبهایتان کلید تقوا بزنید تا شیطان
وارد نشود. قلبهایتان را منزلگاه عشق اهلبیت قرار دهید، قلبهایتان را منزلگاه عشق
ولایت قرار دهید اگر این عشق باشد قطعا شیطان از قلبها خارج می شود پیغمبر اکرم
صلی الله و علیه وآله فرمود در یک قلب دو محبت قرار نمی گیرد محبت یا شیطانی است
یا رحمانی. انسانی که می خواهد اعتیاد را ترک کند باید جایگزینی برای آن داشته
باشد، انسان معتاد باید به کارهای خوب معتاد شود تا از اعتیادهای بدخلاص
شود.امیرمومنان علی بن ابیطالب علیه السلام فرمود: عدوا انفسکم بالخیرخودتان را به
کارخیرعادت دهید،خودتان را به نماز، به نمازشب، به نوافل عادت دهید،خودتان را به
دروغ نگفتن،غیبت نکردن، به نامحرم نگاه نکردن و به حفظ حجاب عادت دهید. اینها اگر
عادت شد فرصت برای عادتهای بد پیدا نمی شود انسانی که خود را به اشتغال عادت دهد،
عادتهای بد به ذهنش نمی آید. لذا خودمان را به کارهای نیک عادت دهیم تقوا کلید
محکمی است که هیچ کس نمی تواند به آن نفوذ کند"وَ بَادِرُوا الْمَوْت"به
سوی مرگ بروید ببینید بعد از مرگ چه چیزهایی لازم است، چه توشه های لازم است آنها
را آماده کنید.
مسائلی
و مناسبتهای مهمی وجود دارد اولا روز پیوند اولیا و مربیان. این را فقط شعار حساب
نکنیم. پیوند اولیاء و مربیان اگر اتفاق بیافتد پیوند علم و محبت است، پیوند آموزش
وعاطفه است. یکی از مهمترین شاخصه ها عاطفه است که در پدران و مادران و اولیا
بیشتر است. روشهای آموزش در مربیان بیشتر است. این دو را پیوند دهیم، نظارت داشته
باشیم، بامدرسه ارتباط داشته باشیم، مدرسه با خانواده ارتباط داشته باشد تامشکلات
فرهنگی جامعه حل شوداگر می خواهیدمشکلات فرهنگی،وبالطبع مشکلات سیاسی و اقتصادی و
اجتماعی نباشد باید این ارتباط باشد و ارزشهایی که وجود دارد حاکم شوند. اولیا دقت
کنند، اگر در مدارس نقطه ضعفی وجود دارد تذکر داده شود و رسیدگی کنند و البته نقاط
قوتی که وجود دارد آنها را تقویت کنند. متقابلا اگر معلمی احساس می کند در خانواده
مشکلی هست دعوت کند و مشکلات را برطرف کند و اگر بچه ای مشکل دارد به خانواده
اطلاع دهد.نقاط قوت تقویت شود، تحسین و تشویق شود و یک نکته ای که مخصوصا در
ارتباط با ماهنشان اینکه میان فرهنگی نگاه کنیم، ورای مرزهای جغرافیایی نگاه کنیم
مخصوصا معلمان بومی دقت کنند که دانش آموزان غیربومی مبلغان ماهنشان آینده هستند
لذا اگر احیانا تبعیضهایی باشد اینها در آینده نقاط منفی است که از ماهنشان شنیده
خواهد شد.لذا در این مورد هم دقت کنیم. و تربیت دینی، فرهنگ دینی داشته باشیم. در
آمریکا هم فرهنگ هست و هیچ کس بی فرهنگ نیست اما اینکه چه فرهنگی باشد مهم است آیا
فرهنگ دین و رحمانی است یا شیطانی؟ لذا باید فرهنگ الهی باشد و اگر اینگونه باشد
عزت هم وجود دارد.
شهادت
آقا امام محمدتقی جوادالائمه علیهم السلام است 25 مهر مصادف با 29 ذیقعده. این
مناسبت را تسلیت عرض کنیم به آقا امام زمان، رهبر معظم انقلاب، به شیعیان و آزاد
اندیشان عالم مخصوصا خدمت شما. و سعی کنیم در عزای اهلبیت عزادار باشیم و در شادی
هایشان شاد باشیم. شادی مشروع ، نشاط مشروع نشاطی که اهلبیت داشتند. نشاط مان نشاط
اهلبیت است الگوی نشاط نیز اهلبیت است. نه نشاط من در آوردی و نه نشاط خود ساخته
یا شیطانی و حرام. اهلبیت در جای خود با نشاط بودند و در جای خود ناراحت. ما هم
باید اینگونه باشیم.شهادت امام جواد مخصوصا از نامش معلوم است که بخشنده است و حاجت
می دهند انشاالله به شهرستان ما هم عنایت می کند و عزیزانی که حاجت مند هستند.
یکم
ذیحجه برابر با 26 مهر ازدواج فرخنده و مبارک آقا امیرمومنان علی بی ابیطالب و
فاطمه زهرا سلام الله علیهما. این ازدواج را اولا تبریک عرض کنیم و ثانیا الگو
باشد. عزیزان! ازدواجها از الگوی های دینی خارج شده. مهریه ها خارج از عرف و عقل
است. به تعبیر بعضی مراجع( البته مشکل مهریه در شهرستان ماهنشان کم است) اما این
حرف عمومی است که بعضی مراجع می فرمایند مهریه های سنگینی که تعیین می شود مصداق
معاملات سفهی است که به مهرالمثل بر می گردد ازجمله آیت الله مکارم شیرازی این را
می فرماید که این مهریه ها معاملات سفهی است. یک نفری که می داند به هیچ عنوان این
مقدار را نمی تواند تهیه کند، الان برای نان شب محتاج است ولی برای مهریه سکه های
فراوان تعیین می کند غیر از اینکه فرد خودش مهم نیست ولی ازدواج آسان و البته
الگومند.این ازدواج آسان یک مقدار لغزنده است نه اینکه هر کس، کسی را در جایی دید
بدون تحقیق و تفحص انجام شود. ازدواج باید با فرهنگ دینی باشد. اگر علی نبود برای فاطمه
همسری پیدا نمی شد برای چه؟ چرا که لازم است کفویت باشد مخصوصا کفویت در دین. به
محضر ائمه اطهار رسیدند و پرسیدند که شخصی برای خواستگاری دخترم آمده یکی آمده
پولدار است اما یکی آمده دیندار اما زیاد
ثروتمند نیست. فرمود دخترت را به دیندار بده. به کسی که غیرت دینی دارد. برای آخرت
دخترت فکر کن نه فقط برای دنیایش. البته در دنیا هم اگر کسی تلاش کند و دیندار
تلاشگرباشدمی تواند، ولی لازم نیست حتما پولدار کلان باشد. همین دختر درآخرت سوال
خواهد کرد چرا مرا به این شخص دادی و آخرت مرا خراب کردی؟! اگر فرمود کسی که ازدواج
کرد نصف دینش را کسب کرده برای چه؟ آیا مراد فقط زیر یک سقف زندگی کردن است؟ نه.
چون ازدواج بهانه ای برای گناه نکردن است اما اگر هم کفو نباشند و حتی اگر یک طرف
هم فاسق باشد دینداری به اندازه ای که لازم است امکان نخواهد داشت. خانواده،
خانواده علوی، خانواده فاطمی باشد. در انتخابها دقت کنید ببینید که آقا داماد یا
عروس حداقل نماز واجبش را می خواند یا نه. تحقیق اولمان این باشد. عزیزان! جوانی
که سی سال عمر کرده و به نماز پایبند نبوده تقریبا محال یا شبه محال است که بعد از
ازدواج او را نماز خوان کنی.چون شخصیت شکل گرفته است. تشکر می کنم از سازمان
تبلیغات که در تقریبا دو سال است در این باره برنامه های هم برگزار می کند،
سخنرانیهای مناسبتی مخصوصا بخاطر این مناسبت برگزار شود و عزیزان شرکت کنند.
الگوها را یاد بگیرند، اگرخانواده دینی باشد فرزندانی عالی بوجود می آیند اما اگر
خدای ناکرده خانواده دینی نباشد واویلا و وامصیبتا که در این صورت جوابی برای
خداوند هم نخواهیم داشت.
سفر
رهبر معظم انقلاب به خراسان شمالی یکی از مهمترین خبرهای هفته گذشته بود که الان
هم ادامه دارد خداوند متعال این عزیز زهرا را سلامت بدارد واقعا نعمت عظیمی است
برای این کره خاکی نه برای ایران اسلامی به برای تمام مسلمانان عالم. انقلابگران و
انقلابی های جهان مخصوصا مسلمانان جهان خط و مشیی که می گیرند از رهبر معظم انقلاب
است. خلف صالح برای امام است و انشاالله دعا کنیم وجود این عزیز از بلایا مصون و
محفوظ بماند. در سخنرانی های خود به محورهایی اشاره کردند که من به چند نمونه
اشاره می کنم یکی پیشرفت بومی. مسئولانی که حضور دارند دقت کنند، رهبری این نظام،
رهبری اندیشمندو فاضل ودانشمندومطالعه گر( که باید برای جوانان الگوباشد، برای
سخنرانان الگو باشد) فرمودند دقت شود به سخنانشان مخصوصا بسیجیان که من تشکر می
کنم از بسیج ناحیه ماهنشان، از برگزاری رزمایشی که برگزار شد و الان هم حضور
دارند. احسنتم بسیجیان. من امروز عرض کردم دوباره عرض می کنم دست بوس تمام بسیجیان
پیرو ولایت هستیم خداوند انشاالله در مسیر رهبری و در مسیرحفظ این نظام شما موفق و
مؤید بدارد. دقت کنیم عرض کردم بسیج باید آگاه و آگاهی بخش باشد. دقت در فرمایشات
رهبر معظم انقلاب پیش نیاز اساسیِ آگاهی است. بسیج نمونه، امام است که فرمود من
خود یک بسیجی هستم. بسیجی یعنی امام، بسیجی یعنی رهبری معظم این نظام یعنی امام
این نظام. الگوی کامل و بارزش اینها هستند. در فرمایشاتشان دقت کنیم.یکی از
محورهای سخنرانی رهبری انقلاب، پیشرفت بومی بود. رهبری عزیز مبتکرانه این الگو را
در برابر توسعه غربی ارائه دادند. پیشرفت بومی و اسلامی ایرانی. توسعه غربی
پیامدهای غربی و فرهنگ غربی دارد. این پیشرفت مؤلفه هایی دارد که آقا به آنها
اشاره کردند، دنیا را آباد می کند در عین حال آخرت را ویران نمی کند این پیشرفت هم
دنیا را آباد می کند هم آخرت را. انسان را از لغزشگاهها دور می کند. اما شما به
توسعه غربی نگاه کنید توسعه غربی می گوید ارتباطات کمترین ارتباط بین مردم.
انحرافات الی ماشاالله. پیامده های توسعه غربی همانهایی است که در غرب مشاهد می
کنیم. غرب یعنی محل شیطان، محل لغزش، محل انحرافات، فحشاگری. آنچه ما در غرب می
بینیم اینهاست و غیر از اینها چیزی عائد نشده اگر چه به ظاهر آبادی دنیا عائد شده
است. اما این پیشرفتی که ارائه شده اگر مسئوولان دقت کنند، فرهنگ سازی نمایند، اگر
انقلاب اسلامی دنیا را تحت تاثیر خود قرار داد در نظام اسلامی هم این توان هست که
دنیا را تحت تاثیر خود قرار دهد. با الگوی که رهبر معظم انقلاب ارائه کردند.
پیشرفت اسلامی ایرانی. که هم دنیا را آباد می کند و هم آخرت را. ایثار در آن، جا
دارد، عبادت در آن، جا دارد، عزت مداری و ولایت مداری در آن جایگاهی دارد و این
نتیجه پیشرفت اسلامی است. در توسعه این جایگاه وجود ندارد توسعه می گوید هر چند
توان داشته باشی مال تو. پیشرفت بومی، عقلانیت الهی در برابر عقلانیت ابزاری.
توسعه غربی هم عقلانیت دارد، پیشرفت بومی هم عقلانیت دارد اما پیشرفت بومی اسلامی
عقلانیت الهی، تسلیم محض در برابر خداوند و ولایت، ولی توسعه غربی عقلانیت،
عقلانیت ابزاری بیشترین سود ایثارگری صفر، معامله صفر برای جذب سود بیشتر و بدون
ترحم برای همنوعان. این توسعه غربی است. مسئوولان امر دقت کننتد سعی کنیم کلمه
توسعه را در هر جایی که به این معناست استفاده نکنیم. بسیجی باید به اینها دقت کند،
باید فرهنگ سازی کند، حلقه صالحین که در حقیقت برکت بسیج است در این مسائل فرهنگ
سازی کند.تعابیر خیلی مهم است، واژه ها خیلی مهممند. بسیجی چون گوش به فرمان رهبر
و مقتداست باید دقیق باشد. مساله بعدی کنترل جمعیت است. یک مقدار احساس می شود(با
اینکه رهبر معظم انقلاب و اندیشمند احساس وظیفه می کند) ما با نگاه مادی به این
مساله نگاه می کنیم مخصوصا وقتی با برخی مسئوولان حرف زده می شود اینگونه احساس می
شود. نگاهی مبتنی بر توسعه غربی نمی تواند این مساله را حل کند ولی اگر پیشرفت
بومی اسلامی آمد کنترل جمعیت معنا ندارد و آقا چقدر اهمیت می دهد که می فرماید حتی
خود بنده مسئوولیم و باید از خدا طلب عفو کنیم این قدر ضایعه است. فرمود از اواسط
دهه هفتاد باید تعطیل می شد هر چند در اوائل دهه هفتاد درست بود چرا که با انفجار
جمعیتی مواجه بودیم. احساس مسئوولیت کنیم. تبلیغ و ترویج شود روحانیت معظم تحلیها
را بخوانند، عزیزان فرهنگی دقت کنند هان سِنگ سون سیاست مدارغربی، شیطان غربی می
گوید اگر بیست ساله های فلسطین را کنترل نکنیم در برابر فلسطین عاجز هستیم، نیروی
جوان برای نظام اسلامی عزت است.صدا وسیما باید فرهنگ سازی کند، ویژه برنامه تولید
کنند. این خواست رهبری است، شبکه بهداشت کار کنند. نه اینکه مثلا یک نفر ابزار
جلوگیری و کنترلی نخواست ما هم ندهیم نه بلکه شبکه بهداشت تشویق کند همانطور که در
کنترل جمعیت تشویق می کرد. اما اینکه یک عده ای بیکاری و چیزهای دیگر را مطرح می
کنند اینها با برنامه حل می شود و ربطی به جمعیت ندارد. زیادی جمعیت تا حدی کاهش
دهنده بیکاری است، افزایش دهنده پیشرفت است.مخصوصا شهرستان ماهنشان در این زمان
یکی از اساسی ترین مشکلاتش رشد منفی جمعیت است که آمارها این را نشان می دهد شاید
ده سال نشده که اینجا شصت هزار جمعیت داشت اما الان به زورچهل هزار نفر جمعیت
دارد. اگر رشد مثبت نباشد برای این شهرستان فاجعه است. این را بدانیم اگر کنترل
جمعیت کار خوبی بود آمریکا، سازمان حقوق بشر که سالانه بر علیه ما بیانیه می دهد
که ایران حقوق بشر را رعایت نمی کند اما در مورد کنترل جمعیت در گذشته برای ما وام
های بلا عوض می داد. اگر به نفع ما بود آمریکا برای ما کمک نمی کرد، سازمانهای بین
المللی کمک نمی کردند. اولین کنفرانس کنترل جمعیت
کشورهای مسلمان در فلسطین اشغالی(اسرائیل) تشکیل یافت اینها همه برنامه
ریزی شده است.
مساله
بعدی گرانی است که رهبر معظم انقلاب هم تاکید فرمودند این گرانیها بهانه برای دشمن
نشود مسئوولان دقت کنند بعضی مسئوولان اصلا شامل ارزهای آزاد نیستند اما در معامله
با ارز آزاد معامله می شوند به بهانه اینکه ارز گران شده است. بازار را کنترل کنیم
مسئوول و موظف هستیم تا علیه نظام تبلیغات نشود.به مساله تحریمها هم آقا زیبا
اشاره کردند و فرمودند که فریب نخوریم بعضی فکر می کنند که اگر ما انرزی هسته ای
را برداریم آمریکا می آید و می گوید خوش آمدید بیاید دوست شویم.5 آذر چند سال قبل آقا
فرمود این ساده لوحانه است که فکر کنیم که آمریکا با ما سر آشتی و دوستی دارد
دشمنی آمریکا با ایران سنتی است و رابطه هم از سوی آمریکا قطع شده نه ایران. دقت
کنیم. من یکبار اینجا عرض کردم که لیبی و جناب آقای قذافی تمام اطلاعات هسته ای
خود را با کشتی به آمریکا فرستاد به این احتمال که آمریکا با او دوست شود اما دشمن
تر شد و با آن ذلت و خواری رفت. بهانه تحریمها، انرژی هسته ای نیست، انرژی هسته
حدود ده دوازده سال است که بوجود آمده در حالی که 33 سال است که آمریکا با ایران
اینگونه است و مشکل آمریکا انقلاب اسلامی ایران و اسلام است. لذا دشمن شناس باشیم
مخصوصا بسیجیان عزیز و ولایت مداری که حضور دارند.آگاه هستند، بیدار هستند
فرمایشات رهبری را رصد کنند و در جامعه تحلیل کنند.اکثریت قریب به اتفاق ملت ایران
بسیجی هستند حالا احیانا اگر کسانی پیدا می شوند که تحت تاثیر ماهواره ها و غرب و بعضی فریب خورده ها قرار می گیرند فکر
می کنند این تحریمها مربوط به انژری هسته ای است در حالی که بدانید پهلوی 50 سال نوکر بی اختیار آمریکا بود و این
ذلت پهلوی بود. آمدند در ایران نشستند و شاه ایران رفت به دیدار آنها ، پایشان را
گذاشته بودند به روی میز حتی متحدان از جای خودشان هم تکان نخوردند و نیم ساعت هم
شاه ایران در سالن انتظار نگه داشتند و اجازه دیدار دادند در حالی که در کشور
ایران بودند.سی و شش سال محمدرضای خائن و ذلیل ، نوکر وبرده حلقه به گوش آمریکا
بود مریض شد برای مداوا نگذاشتند به آمریکا برود چرا؟ برای اینکه گفتند ما چهار
گروگان در ایران داریم در این صورت ایران آنها را می کشد لذا نوکر سی وشش ساله خود
را انداختند به پاناما و شاه پاناما آمد یک پیشنهادی داد که من حیا می کنم آن را
بیان کنم و شاه ایران جرات نکرد در مقابل توهین به حرمت ناموسی خود به او پاسخ
دهد. این نتیجه نوکری آمریکاست. مطمئن بدانید که تا ما مسلمانیم که مسلمانیم ، تا
پیرو ولایتیم که پیرو هستیم آمریکا با ما دشمن است ، تا ما از سیدالشهداء دست
نکشیم، تا از ائمه اطهار دست نکشیم، تا ازامام زمان دست نکشیم دشمن با ما دشمن است
و بیدار باشیم. خداوند متعال انشاالله به ما توفیق دهد در مسیر حق با ثبات قدم
حرکت کنیم.
نماز جمعه این هفته ماهنشان به امامت حجت الاسلام و المسلمین زاهدی پور امام جمعه شهرستان ماهنشان برگزار شد.
خطبه اول:
حجت الاسلام و المسلمین زاهدی پور با دعوت خود و نمازگزاران به تقوای الهی گفتند: رحمت خدا را شامل حال خود کنیم و از غضب الهی بترسیم. خداوندی که رحیم و مهربان است در جای خود غضبناک نیز می شود. امیر متقیان، امیربیان ،امیرمومنان علیه السلام فرموند: أُوصِیکُمْ عِبَادَ اللَّهِ بِتَقْوَى اللَّهِ شما را وصیت می کنم به تقوا الهی که بهترین توشه است الَّتِی هِیَ الزَّادُ وَ بِهَا الْمَعَاذُ زَادٌ مُبْلِغٌ وَ مَعَاذٌ مُنْجِح تقوای الهی بهترین پناهگاه است هر پناهگاهی نجات بخش نیست بلکه تقوا است که نجات بخش است. انسان مومن و انسان زیرک و با فراست کسی است که به حال و آینده ، و به عاقبت خود فکر می کند که آیا کاری که انجام می دهم آینده اش چیست؟ ریشه در کجا دارد؟ پس به سخن علی علیه السلام گوش کنیم. من که هیچم و تو هم در مقابل علی هیچ هستی.کل عالم به جز ذوات مقدسه در مقابل علی هیچ هستند. آدم ارزش خود را از علی گرفت. وجود دنیا به برکت علی است.این علی است که می فرماید برای خود پناهگاه پیدا کنید از دنیا پناهگاه نمی شود. دنیایی که چند لحظه آینده اش مشخص نیست. بیایید در جامعه افکارمان الهی باشد، خانواده هایمان الهی باشد.لذتهایمان را عوض کنیم. امیرمومنان فرمود: دنیا چند لذت دارد که از جمله آنها و بهترین لذات دنیا عسل است عسل مصفایی که قرآن می فرماید شفاست و از پیله ابریشم بوجود می آید.بهترین پوشیدنیش هم همین طور است حریر و ابریشم. بهترین لذت دنیا از دفع زنبور بوجود می آید بنام عسل.اما نگاه کن به بهشت که می فرماید: مُتَّکِئینَ عَلى فُرُشٍ بَطائِنُها مِنْ إِسْتَبْرَقٍ وَ جَنَى الْجَنَّتَیْنِ دان می خواهید بدانید که بهشتی ها در کجا می نشینند. در سوره واقعه می فرماید: روی فرشی می نشینند که پشت فرش از ابریشم بهشتی است. امّا رویه فرش از چیست خداوند نمی فرماید. قرآن معجزه، اینگونه هست فقط اوصاف زیر و پشت فرش را می فرماید ولی روی آن از چیست فقط خداوند می داند وآنهایی که بهشتی باشند خواهند دید.خداوند انشالله روزی کند. به چه عاشق می شویم؟ انسان عاشق شود به لذات و شهوات دنیوی. باز هم عرض می کنم هر چند تکراری است ولی الدرس حرف و التکرار الف. هزار بار باید تکرار شود تا در ذهنمان فرهنگ شود. آن هم عبارت است از اینکه مجنون عاشق لیلی شد اسمش شد مجنون و یه روز آمد به منطقه لیلی و دید که لیلی از دنیا رفته اما یک وصیتی کرده بود که به لیلی بگویید به چیزی عاشق نشود که با یک تب از دنیا رفت. بیایید عاشق چیزی شویم که ارزش معشوق شدن دارد آیا این معشوق جز خداوند متعال ماندگار است؟ هو الحی الذی لایموت روی قبرهایمان خواهند نوشت. جوان، پیر! روی قبرهای ما خواهند نوشت هوالحی الذی لایموت این خداوند است که ماندگار است بقیه چیزها همه رفتنی هستند. از هوا وهوس خود و دیگران پیروی نکنیم.عزیزی به من گفت در فلان جا استخدام می کنند، شما به فرماندار بگویید که برای من پنج سال سابقه بنویسد چون یکی از شرایطش سابقه کاری بود. من گفتم چی به من می رسد؟ غیر از عذاب؟ یا به آقای فرماندار چی می رسد؟ غیر از عذاب؟! در آخرت برای تو هم عذاب است هر چند حداقل در دنیا لذتی داشته باشد ولی برای من جز عذاب چیزی نیست. لذا اولا خود را به هوا و هوس خود نسوزانیم ثانیا به هوا و هوس دیگران خود را نسوزانیم.امیر مومنان می فرماید: لَا طَاعَةَ لِمَخْلُوقٍ فِی مَعْصِیَةِ الْخَالِق مواظب باشید از مخلوق اطاعت نکنید که خالق را ناراحت کنید.شنیده اید امام سجاد علیه السلام به خطیب یزید چه فرمود: اشْتَرَیْتَ مَرْضَاةَ الْمَخْلُوقِ بِسَخَطِ الْخَالِق الله متعال را ناخشنود کردی تا یزید ملعون را خوشحال کنی. مواطب باشید که بخاطر گناه دیگران خود را جهنمی نکنیم. شنیدم که یک نفر در عروسی پسرش تریاک داده بود. گفتم چرا از امام زمان حیا نکردی. حالا من از لحاظ قانونی کار ندارم ولی چطور از امام زمان حیا نکردی ظاهرا هم متدین است. چرا؟ تا فلان کس بکشد و قهقهه مستانه بزند. بعد من و تو در قیامت بسوزیم. از خودمان مواظب باشیم. آن قدر به فکر دنیاییم هم فقیر و نیازمندی مثل من و هم ثروتمندی مثل تو. بیایید یک مقدار دنیا را ول کنیم دنیا را خداوند ضمانت کرده چند بار عرض کرده ام علمای اخلاق می گویند آن چیزی که خداوند ضمانت کرده به دنبالش هستیم و آن چیزی که خداوند ضمانت نکرده آن را ول کرده ایم و آن عبارت است از آخرت. خدواند انشالله ما را در راه خود، در راه ولایت ثابت قدم نگهدارد.
خطبه دوم:
امام جمعه ماهنشان در این خطبه هم ضمن دعوت خود و نمازگزاران به تقوا گفتند: امیرمومنان می فرماید: أَلَا وَ إِنَّ التَّقْوَى مَطَایَا ذُلُلٌ حُمِلَ عَلَیْهَا أَهْلُهَا- وَ أُعْطُوا أَزِمَّتَهَا جوان پیرمرد، پیر زن امیرمومنان می فرماید: تقوا مرکبی رهوار است اما نه آن مرکبی که اختیارش در دست تو نیست امکان دارد به مقصد هم نرساند. اما هرکس به مرکب تقوا سوار شود، امیرمومنان فرمود به مقصد می رساند فَأَوْرَدَتْهُمُ الْجَنَّةَ سواره اش را به بهترین مقصد که عبارت است از بهشت می رساند. انسانهای زرنگ بیایید که به دنبال این مرکب برویم. حَقٌّ وَ بَاطِلٌ. هر دو هست اهالی ولایی ماهنشان. وَ لِکُلٍّ أَهْلٌ و هر کدام هم اهلی دارد فَلَئِنْ أَمِرَ الْبَاطِلُ لَقَدِیماً فَعَلَ وَ لَعَلَّ اگر باطل پیزوز شود این زیاد بوده و اکثرا هم پیروزیها در ظاهر متعلق به باطل است نگوییم چرا در فلان کشورها باطل هستند اما در دنیا بهره مند هستند قران می فرماید: نوته منها ولی در آخرت هیچ چیز ندارد. اگر باطل پیروز شده این ازقدیم سابقه دارد وَ لَئِنْ قَلَّ الْحَقُّ فَلَرُبَّمَا و اگر حق پیروز شد شاید هم باشد وَ لَقَلَّمَا أَدْبَرَ شَیْءٌ فَأَقْبَل این نظام مشکل دارد . نظام پیامبر مشکل داشت، نظام علوی مشکل داشت حالا امیرمومنان در کوفه با حد امکان برای بعضیها خودش رسیدگی کرده بود و گرنه در مصر حاکم بود ولی آیا امیرمومنان وقت داشت که برود ببیند درآنجا چه خبر است. در نظام اجتماعی بالاخره مشکلات وجود خواهد داشت، نظام، نظام بشری است اما باید الهی باشد، باید برآید آن دین باشد که الحمدلله برآیند نظام ما همین است این را ما نمی گوییم این را تحلیل گران خارجی می گویند اگر اینگونه نبود چرا غرب، چرا صهیونیسم، چرا باطلها در مقابل آن ایستاده اند اینها که در مقابل باطل نمی ایستند. لذا باید تقوای اجتماعی هم داشته باشیم از ذره ذره اعمال ما حساب خواهند کشید که چه کار کردیم با این نظام. اگر چه در این باره هم ما و هم مردم مقصرند مثلا می آیند از ما تحقیق می کنند که فلانی چگونه است؟ می گوید خیلی خوب است ولی دنبالش یک فحش هم می دهد وقتی ازش می پرسی که خوب چرا گفتی خوب است می گوید بگذار برود یک لقمه نان در بیاورد. نان قطحی نمی شود ولی اگر دید تو راست می گویی او هم راست و درست زندگی می کند. شهادت دروغ ندهید قرآن می فرماید: آنهایی که شهادت دروغ می دهند به جنگ با خدا برخواسته اند و دست خدا بالای همه دستهاست و پیروز خواهد شد. بعضی مواقع خودمان باعث مشکلات می شویم کوچکترین سِمتی که می دهند و تحقیق می کنند راستش را بگویید تا به نظام حقمان را ادا کنیم. تا قیمت نظام این نشود که بگذار عده ای به نان برسند. فردا به و من تو، او خیانت می کند کسی که شخص سالمی نیست و تو او را به سِمت می فرستی به تو هم خیانت خواهد کرد.
مناسبتهایی وجود دارد که از جمله مهمترین آنها اول روز جهانی کودک است البته روز، روز جهانی است اما چیزی که وجود ندارد توجه به تربیت دینی کودک است عزیزان تربیت تلویزیونی به در نمی خورد. مادران! پدران! خودتان تربیت کنید یک مقدار زحمت بکشید یک مقدار فکر کنید یک مقدار دغدغه داشته باشید بعضی مواقع اگر کودک به فیلمی نگاه می کند خودت هم بنشین و ببین به چه نگاه می کند اگر دیدی خراب است خاموش کن. بعضی فیلمهای کودکان می توانم بگویم در طولانی مدت از هزاران فیلم مستهجن و فحشا بدتر است. همین برنامه های تلویزیونی اهداف ما را عوض کرده اند، بجای اینکه مثلا ببینیم که زنان چه اندازه در مسیر الهی هستند، تازه آرزو این است که شورای نگهبان اجازه دهد و تصویب کند که خانم کاندیدای ریاست جمهوری شود آرزوها را ببین! آرزوهایی بلند اما کوچک. خانم محترم زندگی را از زهرا یاد بگیر. زندگی را از زهرا یاد بگیر. امام فرمود: اگر قرار بود زن پیامبر شود غیر از پیامبر اسلام سایر پیامبران از زهرا(س) باید درس می گرفتند. حالا خانم برود یه جلسه سخنرانی کند و چادر برود کنار و معلوم شود خانم مانتو ندارد. او شود برای ما الگو؟! الگوی ما زهراست.از فاطمه زهرا درس بگیریم. زهرا سرور کل عالم است به جز پیامبر خاتم. پیامبر خاتمی که موقع مسافرت آخرین نفر دستان زهرا را می بوسید و می رفت و موقع برگشتن اول به خانه زهرا می آمد. اما نه پیغمبر شد و نه امام. امامعصوم بود آن موقعی که به بهشت می آید هفتاد هزار ملک پشت سر زهرا و برابر زهرا حرکت می کنند بعد خطاب می آید که سرهای خود را پایین بیاندازید سرور کونین می آید. لذا برای تربیت بچه به دنبال دین برویم. خانمها!اقایان! نمی گوییم که هر جا کار کردن برای زن حرام است اما اولویت حضور در خانه و خانواده است.مهد کودک دلسوز کودک نخواهدبود. بهترین مهد کودک، مهد و دامن مادر برای تربیت است. من گزارشاتی از مهد کودک دارم که اگر بگویم تعجب می کنید مهد کودک بیشتر از این نمی تواند تربیت کند. او نمی داند تربیت دینی چیست.
روز چهارشنبه 23 ذیقعده روز زیارتی امام رضا علیه السلام است در این مسائل مشارکت داشته باشیم تا شرمنده اهل بیت نشویم.
هفته نیروی انتظامی بخاطر سفر رهبری معظم انقلاب که به خراسانی شمالی تشریف خواهند برد به این هفته افتاد تا هیچ کدام تحت الشعاع قرار نگیرند اولا تبریک عرض می کنم هفته نیروی انتظامی را، روز نیروی انتظامی را به تمام کسانی که امنیت نظام اسلامی را تامین می کنند مخصوصا به کسانی که لباس مقدس نیروی انتظامی را پوشیده اند مبارکشان باشد و قدرش را بدانند. این لباس یک موقع لباس ظلمه بود تمام لباسهای نیروی نظامی اینگونه بود قبل از انقلاب. اما امروز این لباس، لباس مقدس و پاک است قدرش را بدانند و ما تبریک می گوییم به کسانی که تلبس به این لباس مقدس هستند و مردم هم قدرشان را می دانند. مقوله امنیت نعمت الهی است الَّذینَ آمَنُوا وَ لَمْ یَلْبِسُوا إیمانَهُمْ بِظُلْمٍ أُولئِکَ لَهُمُ الْأَمْن اما قرار نیست همه در امنیت باشند بلکه کسانی که ایمان ندارند باید در ناامنی باشند. آنهایی که امنیت جامعه را به هم می زنند مخصوصا آنهایی که ملبغان فساد و فحشا و اعتیاد هستند. من دیروز در جاده قم (واقعا مصیبت و جانکاه است) دیدم که در سرویس بهداشتی چارچوب آهن بالایی درب را بریده اند (احساسم این بود از مسئولش هم پرسیدم) تا حداقل هزینه یکی دوبار اعتیادش را تامین کند.من تشکر می کنم از جناب سرهنگ مهدیخانی که ما واقعا افتخار می کنیم به وجود این عزیز که شهرستان هم بعد از حضور این عزیز از لحاظ نیروی انتظامی متحول شده است دغدغه و دردی که نسبت به فرهنگ این منطقه دارد من می بینم که چقدر دغدغه و وسوز دل دارد که مردم مشارکت نداشته باشند. البته می گوید که آنهایی که نمی آید نخواهد شنید آن طرف گفت قولاق آس اگر بیس اوخوسام آغلاما اما جناب سرهنگ آنهایی که اصلا اینجا نیستند نمی شنوند حالا بگریند یا بخندند. به هر حال قدرش را بدانیم. مراقب باشید بچه منحرف نشوند البته این را هم بگویم که از قدیم هم رسم بوده که بچه را پایین مسجد رها می کنند و آنجا شلوغ هم می کنند اینگونه که باشد ازمسجد که رفت دوباره همان خواهد شد بلکه باید بیاورید کنار خود بشنید و چند کلمه حرف یاد بگیرد. بچه را بیاورید مسجد با منبر و مسجد آشناش کنید. در روز جمعه با نماز جمعه آشنا کنید. آمار رسمی داریم 85 درصد کسانی که در مسیر فحشا هستند آنهایی هستند که اهل مسجد و منبر نیستند. انشالله عزیزان باز هم توصیه ام این است که نسبت به اعتیاد مخصوصا توزیع کنند گان مواد مخدر که سم ترزیق می کنند به جامعه و یا موتور سوارانی که دیوانه وار کارهایی می کنند یا مثلا در جاده بدون چراغ حرکت می کنند بعضی موقع من شنیده ام که تصادف کرده اند چرا این کارها را می کنید یک چراغ برای موتور بیاندازید تا کسی که از جلو یا عقب می آید ببیند این چه دیوانگی است که انسان از خود نشان می دهد مگر این پهلوانی یا قهرمانی است؟! قهرمان آن کسی بود که امام فرمود رهبر ما آن نوجوان سیزده ساله بود نه اینکه در جاده تاریک بدون چراغ حرکت کند. به هر حال مسائل امنیتی را رعایت کنیم امیرمومنان می فرماید علیکم بنظم امورکم نظم اصل دین است رعایت کنیم.
یک نکته هم همین جا اشاره کنم و جناب سرهنگ هم بشنوند و آن اینکه یک موقع کسانی می آیند نماز جمعه و همین که می شنوند امام جمعه موقت است بر می گردند این چه رسمی است مگر بخاطر امام جمعه به مسجد می آیید اولا این از لحاظ ادب خوب نیست و از طرفی نماز جمعه الهی است حالا امام جمعه امکان هم دارد از موقت باشد و ما هم از سخنش استفاده کافی نبریم عیبی ندارد بخاطر خداوند بیا و جبهه اسلام در مقابل جبهه باطل را پر جمعیت نشان بده. امیرمومنان در یکی از جنگها می فرماید خضاب کنید تا ریش تان سفید دیده نشود ببینید سیاهی لشکر هم باشد به هر حال دشمن که نگاه می کند می گوید که جوان هستند و چون نقش جوان در جنگ موثر است توصیه می کند که خضاب کنید تادشمن شما را جوان ببیند. حالا زاهدی که نیست امام جمعه موقت که هست و به هر حال با یک سری معیارها انتخاب شده است.
مساله بعدی بازداشت توهین کننده به حجاب در روزنامه ایران است، حمایت می کنیم و از قوه قضائیه تشکر می کنیم.توهین به رهبری، توهین به حجاب جزء خط قرمزهای این نظام است. آنهایی که از بازداشت شدگان حمایت می کنند اشتباه می کنند. آیت الله محمدی گیلانی وقتی پسرش ضد انقلاب می شود، خودش محاکمه و حکم اعدامش را صادر می کند ماموران خجالت می کشند که حکم را اجرا کنند می گوید اسلحه بدهید به خودم. ماموران وقتی می بینند که خودش اجرا خواهد کرد و کراهت هم دارد که پدر فرزند را حتی مجرم هم که باشد، بکشد لذا ماموران اجرا می کنند. آیت الله خزعلی خداحفظش کند، پسرش در فتنه 88 از اصحاب فتنه شد بیانیه داد و اعلام انزجار و برائت کرد. لذا بیدار باشیم و مجرم هر کس که باشد خصوصا اگر مسئول باشد باید بدتر مجازات شود چون نظام را بدنام می کند. حالا مثلا اگر یک جوانی مرتکب جرمی شود حداقل در جهان پیامد سیاسی ندارد ولی یک مسئول ویژه نامه علیه حجاب چاپ کند بی حیایی مطلق است و در مقابل بی حیا باید قهاریت مطلق باشد.
مساله بعدی حمله ترکیه به سوریه است. حالا ما کاری نداریم اولا سوریه نقطه استراتژیک حتی برای ایران است و دوم اینکه جوانان! ببینید که ترکیه به ظاهر مستقل چگونه بازیچه شده، چند نفر از بازیچه القاعده را دیده اند و چند تاهم خمپاره زده به خاک ترکیه و ترکیه را تحریک می کنند که حالا تلافی کن. کسی که برده آمریکاست یعنی این. خودش نمی تواند تصمیم بگیرد حتی اُردوغانی که به غلط اَردوغان می خوانند نخست وزیری که به ظاهر بعضی مواقع بر علیه اسرائیل موضعگیری کرده. اردغان عزیز تو سوریه ای که در حقیقت جبهه اساسی مقاومت درآنجاست را تضعیف می کنی. فقط می خواهم این درس را بگیریم که ارتباط ذلیلانه با آمریکا یعنی این.
در مورد گرانی ها هم وظیفه ماست عرض کنیم و حتی ارزیابی هایی که از خطبه های سالانه نماز جمعه است اینگونه بوده، البته دشمن سوء استفاده نکند نظام با رهبری های داهیانه رهبر معظم انقلاب محکم حرکت می کند و دشمن را مایوس خواهد کرد حالا بعضی ها را هم اخیرا قوه قضائیه دستگیر کرد باز هم ادامه یابد. دولت در برنامه های اقتصادی یک سری تاملاتی که لازم است داشته باشد بالاخره این گرانی تقربیا بی نظیر است و این برای نظام اسلامی خوب نیست مردم تحمل می کنند اما دیدید که سخنگوی وزرات خارجه آمریکا گفت که اینها نشانه موفقیت تحریمهای آمریکاست. چرا یک کاری کنیم که دشمن شاد شود و بگوید که به نقشهایمان دست یافتیم. احتکار کنندگان اگر احیانا در این شهرستان هم وجود دارد برخورد شود. متشکر می کنم از فرماندار عزیز که پای کار است. در مورد جناب سرهنگ یک نقطه ای عرض می کردم در مورد آقای محمدپور هم اینگونه است این دو عزیز با شغل زندگی می کنند و شغل را جزء زندگی می دانند البته اینگونه مسئولان کم نیستند. مسئوولی که ساعت هشت و نه بیاید و منتظر باشد تا ساعت دو برود معلوم است که بدنبال پول است البته اینگونه مسئوولی کم هست ولی یکیش هم زیاد است. اما اینگونه عزیزانی که هستند این را عرض می کردم که نظارت بر بازار خصوصا احتکار دقت شود و مخصوصا از نیروی های غیر بومی استفاده شود چرا که در نظارت نیروی بومی جواب نداده و جواب هم نمی دهد خیلی سخت است انسانی مثل علی لازم است که عقیل بیاید درخواست کند و آهن را داغ کند و بگوید که عذاب جهنم اینگونه می شود. به هر حال نیروی غیر بومی در نظارت لازم است در مورد کل کشور انشالله اقداماتی شده و انجام می شود و یک چاره اش این است که در مقابل تخلفات وقتی قوه قضائیه برخورد می شود کسی ایستادگی نکند و بگذارد قوه قضائیه کار خود را انجام دهد فرقی ندارد چه مساله حجاب باشد چه تخلف اقتصادی. وقتی که دیدیم عامل دستگیر شد خدا را شکر کنیم که دستگیر شده است.خداوند انشالله کشورمان را ، مملکت مان را و دولتمان را موفق بدارد.
نماز جمعه این هفته شهرستان ماهنشان به امامت حجت الاسلام و المسلمین زاهدی پور امام جمعه شهرستان ماهنشان اقامه شد.
نماز جمعه این هفته شهرستان ماهنشان به امامت حجت الاسلام و المسلمین زاهدی پور امام جمعه شهرستان ماهنشان اقامه شد.